نكاتي درباره مبل پذيرش و طراحي فضاي انتظار

۷ بازديد ۰ نظر

بياييد صادق باشيم ، هيچ كس از منتظر بودن در اتاق انتظار لذت نمي برد ، اما اين كاري است كه همه ما انجام مي دهيم و البته گاهي اوقات مي توانيم مدتي صبر كنيم. تحقيقات اخير نشان داده كه متوسط زماني كه فرد در اتاق انتظار مي گذراند حدود 21 دقيقه است. به همين دليل احساسي كه منطقه انتظار شما ايجاد مي كند مي تواند تجربه اي جذاب براي ارباب رجوع و مشتريان شما باشد. اطمينان از اينكه ارباب رجوع در حالي كه در فضاي شما نشسته  و احساس راحتي و استقبال مي كند بسيار مهم است. منطقه انتظار شما بايد بازتاب آنچه شما از شركت يا سازمان خود نشان مي دهيد نيز باشد. به  همين دلايل  ، دانستن اينكه از كجا برنامه ريزي فضاي خودرا  شروع  كنيم مهم است  ، البته اين كار پر زحمت و طاقت فرسا است. به همين دليل ما برخي نكات و توصيه ها را براي   توضيح  روند كار آورده ايم.

 

8 ايده چگونگي چيدمان اتاق انتظار:

  1. فضاي انتظار را با مبلمان مناسب پر كنيد
  2. رنگهاي اتاق انتظار  را با دقت انتخاب كنيد
  3.  از دكور يك تكه استفاده كنيد
  4. حال و هوا را با نور مناسب تنظيم كنيد
  5. از فن آوري و تكنولوژي استفاده كنيد
  6. استفاده از برنامه هاي طرح بندي
  7. خدمات خوب  ارائه دهيد  
  8. تست نهايي

1. فضاي انتظاررا با مبلمان مناسب پر كنيد

مهمترين قسمت محل انتظار شما مبلمان است. نه تنها اولين چيزي است كه ارباب رجوع شما مي بينند ، بلكه تعيين مي كند كه آنها در فضاي شما چه راحتي خواهند داشت :

ميز پذيرش

ميز پذيرش شما بايد نقطه كانوني قسمت انتظار شما باشد و از ورودي به راحتي قابل مشاهده و دسترسي باشد. همچنين بايد جذاب و تميز باشد. آخرين چيزي كه هنگام ورود ارباب رجوع مي خواهيد كاغذها ، جعبه ها و بسته هايي است كه در اطراف ميز پذيرش پراكنده شده اند. همچنين مطمئن باشيد كه فضاي كافي براي همه موارد ضروري مانند تلفن ، كامپيوتر ، چاپگر و اسكنر و همچنين فضاي كافي براي تعداد افرادي كه همزمان جلو ميز خواهند بود ، خواهيد داشت. 

نكاتي درباره مبل پذيرش و طراحي فضاي انتظار

بيشتر بخوانيد : ميز پذيرش و نكاتي در مورد انتخاب آن

صندلي اتاق انتظار

اندازه گيري به همان اندازه در منطقه نشيمن اتاق انتظار شما مهم است. فضاي شما نياز به ظاهر حرفه اي و جذاب دارد و در عين راحتي ارباب رجوع شما را در خود جاي مي دهد. برخي از مبلمان پذيرش را كه در نظر گرفته ايد اندازه گيري كنيد تا اطمينان حاصل شود كه در فضاي شما جا مي شود. براي تصميم گيري در مورد ميزان مبلمان مورد نياز خود ، در نظر بگيريد كه در شلوغ ترين روز تعداد صندلي هاي اتاق انتظار توسط ارباب رجوع شما استفاده مي شود ، سپس برخي ميزها را نيز به فضا اضافه كنيد.

سرانجام ، هنگام تصميم گيري در مورد مبلمان پذيرش ، بودجه شما يكي از مهمترين عوامل و همچنين نياز به آن خواهد بود.

 

نكاتي درباره مبل پذيرش و طراحي فضاي انتظار

 

حتما بخوانيد : صندلي انتظار ارزان

 

2.رنگهاي اتاق انتظار  را با دقت انتخاب كنيد

 رنگ مبلمان انتخابي شما و همچنين رنگ ديوارها و وسايل شما مي تواند تأثير مستقيمي بر احساس بازديدكنندگان داشته باشد. اگر در حال طراحي اتاق انتظار براي مطب پزشك هستيد ، ممكن است بخواهيد براي دلسوزي رنگهاي آرام بخش مانند سبز يا آبي را با رنگ صورتي انتخاب كنيد. رنگ آبي نشان دهنده صداقت ، وفاداري و امنيت است در حالي كه رنگ سبز آرام است. به همين دليل است كه اگر لازم است در قسمت پذيرش تصميم گيري شود ، انتخاب يك رنگ سبز آبي ملايم مي تواند به تصميم گيري كمك كند. در ساير قسمتهاي پذيرش مطب ، مانند سالن ، سايه صورتي ممكن است به ارباب رجوع شما اطلاع دهد كه مي خواهند خود را ناز كنند ، در حالي كه زرد و قرمز باعث اضطراب و پرخاشگري مي شود. در حالي كه انتخاب رنگ ها را فراموش نكنيد ، ممكن است بخواهيد رنگ هاي شركت شما در فضاي انتظار شما نيز منعكس شود. اگر مطمئن نيستيد كه چه رنگ هايي بهتر كار خواهند كرد ، حتماً نمونه هاي پارچه اي را سفارش دهيد تا ببينيد در فضاي شما و نور شما چگونه هستند.

 

نكاتي درباره مبل پذيرش و طراحي فضاي انتظار

 

 

 

3. از دكور يك تكه استفاده كنيد

هنگامي كه در مورد مبلمان اداري  و رنگ آن  تصميم گرفتيد ، مي خواهيد برخي از وسايل دكوراسيون را انتخاب كنيد كه مي تواند باعث ايجاد روحيه در فضاي پذيرش شما شود. مواردي را انتخاب كنيد كه مردم به خاطر بسپارند و مطمئن باشيد كه ارباب رجوع  دوست دارد . به عنوان مثال ، با اضافه كردن قطعات هنري خوش ذوق ، يك آكواريوم پر از ماهي عجيب و غريب  ميتوانيد فضا را زيباتر كنيد چون از  ويژگي هاي آب آرامش است ،. دادن چيز جالب براي مشاهده آنها نه تنها سازمان يا اداره شما را منحصر به فرد مي كند ، بلكه مي تواند به آرامش ارباب رجوع شما قبل از قرار ملاقات كمك كند. اتاق انتظار همچنين مكان مناسبي براي نمايش اطلاعات مربوط به مشاغل شما است و فراموش نكنيد كه برخي از مطالب خواندني مرتب شده را براي كمك به بازديدكنندگان خود در نظر بگيريد.

 

نكاتي درباره مبل پذيرش و طراحي فضاي انتظار

 

 بيشتر بخوانيد : نكاتي كه بايد در طراحي و چيدمان دفتر كار و فضاهاي اداري در نظر بگيريد

 

4.حال و هوا را با نور مناسب تنظيم كنيد

تنظيم نور در قسمت انتظار شما مي تواند راحتي بازديد كنندگان را نيز افزايش دهد و مي تواند روحيه خاصي ايجاد كند. نور ملايم و روشن احساس آرامش ايجاد مي كند و جذابيت اقلام نمايش داده شده را افزايش مي دهد ، كه در يك محيط دفاتر تجاري خوب خواهد بود. در همين حال ، نور كم و گرم ، كيفيتي "خانگي" از خود ساطع مي كند و اگر به دنبال پرشكوهي خانوادگي هستيد ، مي تواند بر جذابيت آن بيفزايد. نور با ظاهري مصنوعي خشن از بين مي رود ، بنابراين ممكن است بخواهيد از لامپهاي فلورسنت در قسمت پذيرش خود دور باشيد و نور طبيعي مي تواند فضاي شما را بزرگتر نشان دهد زيرا پنجره ها مي توانند اتاق را با فضاي بيرون وصل كنند.

 

نكاتي درباره مبل پذيرش و طراحي فضاي انتظار

 

 5.از فن آوري و تكنولوژي استفاده كنيد

همگامي كه ارباب رجوع شما در اتاق انتظار است ، ممكن است بخواهند تلفن هاي همراه ، iPad ها و لپ تاپ ها را هنگام انتظار شارژ و استفاده كنند. Wi-Fi رايگان نيز يك پيشنهاد عالي است و ارائه گذرواژه را فراموش نكنيد. در حالي كه آنها مشغول كار هستند و منتظر هستند زمان مناسبي براي تبليغ شركت شما با استفاده از فناوري است ؛ از تلويزيون هاي صفحه تخت براي نمايش اطلاعاتي در مورد اينكه كي هستيد استفاده كنيد يا حتي يك تور مجازي به آنها بدهيد.
 
نكاتي درباره مبل پذيرش و طراحي فضاي انتظار
 
6. استفاده از برنامه هاي طرح بندي
 
اگر مطمئن نيستيد از كجا شروع كنيد و يا چگونه منطقه انتظار خود را تنظيم كنيد ، ابزارهاي طراحي آنلاين وجود دارد كه مي توانيد براي كمك به آنها مراجعه كنيد. اين برنامه ها به راحتي به شما كمك مي كنند بهترين طرح را ايجاد كنيد ، قيمت ها را توسعه دهيد و حتي فضاي دفتر خود را تا چاپگرها و تلفن هاي خود طراحي كنيد. تأمين كننده مبلمان شما همچنين مي تواند به شما كمك كند تا تصميم بگيريد كه چه فضايي مناسب است.
 
نكاتي درباره مبل پذيرش و طراحي فضاي انتظار
 
7.خدمات خوب هنوز مهم است
 

خدمات خوب  ارائه دهيد 

فقط به اين دليل كه ممكن است فضاي انتظار مناسبي را تنظيم كرده باشيد ، به اين معني نيست كه براي خوشحال نگه داشتن ارباب رجوع خود فقط اين كار را مي كنيد ؛ اطمينان حاصل كنيد كه منشي  شما لبخند مي زند و براي مهمانان شما (حتي در بدترين روزها) خوشايند است. وي اولين نقطه تماس شركت شما است و مي تواند لحن كل بازديد را تعيين كند. محل انتظار خود را از جمله ميز پذيرش را تميز نگه داريد. فضاي انتظار به هم ريخته مي تواند انتظار منفي از آينده براي شما به ارباب رجوع بدهد. با فراهم آوردن مكاني براي آويختن كت ، تازه سازي و يا حتي محلي براي نوشيدن آب يا قهوه ، به بازديدكنندگان احساس خوشآمد كنيد. سخت ترين تلاش خود را بكنيد تا بازديدكنندگان خود را منتظر نگذاريد. قرار است مواقعي وجود داشته باشد كه اين فقط امكان پذير نباشد ، اما اين كار را عادت نكنيد. ارباب رجوع شما مانند شما روزهاي شلوغي دارند
 
نكاتي درباره مبل پذيرش و طراحي فضاي انتظار
 
8. تست نهايي 

بهترين راه براي اينكه بفهميد آيا محل انتظار شما مكان مهمي براي مهمانان شماست اين است كه خود را به راحتي جاي آنها بگذاريد ؛ در واقع ، در منطقه بنشينيد و تجربه خود را به طور مرتب مستند كنيد و از ساير كارمندان بخواهيد همين كار را انجام دهند تا ببينند آيا تغييراتي لازم است. حتي ممكن است در نظر داشته باشيد نظرسنجي را براي مشتريان عادي خود ارسال كنيد تا ببينيد آيا پيشنهادي دارند يا خير. آيا يك منطقه انتظار جديد طراحي كرده ايد يا يك مكان قديمي را دوباره طراحي كرده ايد؟ چه چيزي براي تصميم گيري در مورد مبلمان ، رنگ و دكور مفيد بود؟ آيا خودتان اين كار را انجام داده ايد يا براي كمك به كسي يا برنامه اي مراجعه كرده ايد؟ از تجربيات خود و اينكه چگونه مي توانند به ديگران در پرداختن به همان پروژه كمك كنند ، مطلع شويد!

 براي استفاده از مشاوره كارشناسان ما در مورد دكوراسيون اداري با شماره 02144620086 تماس حاصل فرماييد .
 
 نكاتي درباره مبل پذيرش و طراحي فضاي انتظار
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.