بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

۳ بازديد ۰ نظر

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

امروز بچه هاي تحريريه شركت مبلمان اداري آدينا تصميم دارند تا با شما خوانندگان عزيز در مورد موضوع طراحي اتاق كنفرانس مواردي را به اشتراك بگذارند.

يكي از فضاهاي مهم و با اهميت در داخل هر شركت، اتاق كنفرانس آن به حساب مي آيد.

به دليل برگزاري جلسات و سمينارهاي مهم شركت و هماهنگي با شركت هاي ديگر براي همكاري و يا فروش محصولات، داشتن يك طراحي اصولي و مناسب به همراه امكانات مورد نياز براي تك تك افراد شركت كننده در اين فضا، از اهميت زيادي برخوردار است.

 بيشتر بخوانيد " توصيه هايي براي داشتن اتاق كنفرانس بهتر "

 

در دفاتر تجاري كوچك، اتاق هاي كنفرانس معمولا چندين كاربرد دارند.

 

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

 

از برگزاري جلسات كوچك گرفته تا جشن ها و مناسبت ها و نيز جلسات ويدئو كنفرانس كه تمام اعضاي شركت را كه در مكان هاي ديگر هستند با يكديگر مرتبط مي كند.

 

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

 

شما ممكن است افرادي در خارج از شركت را براي شركت در كنفرانس دعوت كنيد.

در هر صورت طراحي و دكور اتاق كنفرانس از اهميت ويژه اي برخوردار است و نگرش افراد نسبت به شركت تان را تغيير مي دهد.

 

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

 

 اگر اتاق كنفرانس تان، اتاقي كوچك است اما مي خواهيد تصوير مناسبي از شركت شما ارائه دهد بايد از طراحي هاي خاص و رنگ هاي خيره كننده اي بهره ببريد البته اين رنگ ها و طراحي ها نبايد به گونه اي باشد كه توجه شركت كنندگان در جلسه را آنقدر به خود جلب كند كه از هدف اصلي كنفرانس باز بمانند.

 

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

 

بيشتر بخوانيد " آيا ميز كنفرانس شيشه‌اي مناسب سازمان‌ها و ادارات است؟ "

 

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

 

 طراحي ميز و صندلي ها معمولا در اينگونه مكان ها به شيوه سنتي است.

در اين مطلب قصد داريم درباره معيارهاي داشتن يك اتاق كنفرانس استاندارد صحبت كنيم.

 

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

 

همه ما مي دانيم كه اتاق كنفرانس، اتاقي با ظاهر كاملا رسمي است كه در آن جلسات و نشست هاي كاري برگزار مي شود، بنابراين فضاي چنين اتاقي كه قرار است در آن صحبت هاي رسمي و مهم كاري انجام شود، بايد به گونه اي طراحي شود كه تمركز افراد را به مسائل حاشيه اي منحرف نكند.

 

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

 

براي طراحي اين فضا چندين نكته مهم و اصولي بايد رعايت شود كه در اين بخش به مهم ترين آن ها اشاره خواهيم كرد.

 

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

 

ويژگي هاي يك اتاق كنفرانس استاندارد

طراحي يك اتاق كنفرانس استاندارد بايد به گونه اي باشد كه براي برگزاري جلسات طولاني مدت خسته كننده نباشد و فضاي باز كافي داشته باشد تا حاضرين احساس مطلوب و راحتي در طول حضور در نشست كاري داشته باشند.

 

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

 

يك اتاق كنفرانس استاندارد بايد داراي ديوارهايي با عايق مناسب صدا به خصوص در شركت هاي شلوغ و پر رفت و آمد باشد تا در حين جلسه تمركز افراد به هم نخورد.

 

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

 

بيشتر بخوانيد " تاملي در باب ميز و صندلي كنفرانس|چرا صندلي اداري كنفرانس مهم است؟ "

 

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

 

ابعاد يك اتاق كنفرانس

ابعاد اتاق از اصلي ترين عامل تعيين كننده و تاثير گذار محسوب مي شود.

 

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

 

 طراحي اتاق كنفرانس بسته به ميزان فضاي موجود مي تواند متفاوت باشد و طرح متناسب براي آن بايد به صورتي باشد كه بتواند تمام قواعد و اصول رفت و آمد و نشستن افراد به صورت استاندارد و رعايت شده باشد تا بدين صورت مزاحمتي براي ديگر افراد شركت كننده در اين بخش ايجاد نشود.

 

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

 

از انواع مبل اداري آدينا ديدن كنيد.

 

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

 

هر چه اتاق كنفرانس بزرگ تر باشد، دست طراحان داخلي براي استفاده از مبلمان اداري بزرگتر و قرار دادن امكانات بيشتر در اين فضاها بازتر خواهد شد.

 

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

 

بهره وري در اتاق كنفرانس

قبل از طراحي و ساخت يك اتاق كنفرانس، بايد در نظر گرفت كه چه فناوري و تكنولوژي را براي استفاده در نظر گرفته ايد.

 

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

 

بدون شك در يك اتاق كنفرانس كوچك، سيستم صوتي و تصويري بزرگ و يا مانيتور و ميكروفون ممكن است نياز نباشد ولي با افزايش تعداد شركت كننده ها براي ايجاد نظم بيشتر و به رخ كشيدن وجه شركت، وجود همچين امكاناتي براي نمايش دادن تصاوير و يا گفتگوي مناسب و قابل شنيدن براي ساير حضار بسيار با اهميت است.

 

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

 

بيشتر بخوانيد " 6 عامل مهم در طراحي اتاق كنفرانس و ميز اداري كنفرانس "

 

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

 

محل قرارگيري هر كدام از اين تجهيزات و فاصله آن ها از يكديگر براي رعايت كردن استاندارها و همچنين استفاده از تجهيزات با كيفيت و حرفه اي براي بالا بردن سطح دوام همچنين فضاهايي، براي هر شركتي بسيار با اهميت است.

 

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

 

طراحي اتاق كنفرانس بهتر است به گونه اي باشد كه افراد دسترسي هاي لازم را در اختيار داشته باشند.

 

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

 

به عنوان مثال براي استفاده از لپ تاپ، پرينتر و فكس نيازي به خروج از سالن نداشته باشند.

 

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

 

سيستم كنفرانس صوتي، ميكروفون كنفرانس و در واقع تمام تجهيزات سالن كنفرانس مي تواند به گونه اي طراحي شود كه قابليت جابجايي را نيز دارا باشد. مي توان در اين زمينه از سيستم هاي كنفرانس بي سيم بهره برد.

 

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

 

 همچنين مي توان از اسمارت بردها يا تخته هاي الكترونيكي براي انتقال مفاهيم و اطلاعات بهره مند شد.

 

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

 

سبك اتاق كنفرانس

براي طراحي اتاق كنفرانس سبك هاي متفاوتي وجود دارد.

 

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

 

رايج ترين ميز كنفرانس مستطيل شكل است با صندلي هايي كه در چهار طرف آن قرار مي گيرد ولي با توجه به ابعاد فضا و تعداد شركت كننده در اين فضا، مي توان از فرم يو شكل و يا طرح هاي دوار براي ميز كنفرانس استفاده نمود.

 

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

 

بيشتر بخوانيد " طراحي مناسب اتاق كنفرانس "

 

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

 

شما همچنين مي توانيد از فرم ميزهاي كلاس درس كه معمولا در هتل ها هم استفاده مي شود بهره ببريد، ميزهايي به شكل مستطيل هاي كوچك كه زاويه ديد شركت كنندگان در جلسه به سمت سخنران است. ۲ يا ۳ نفر دور هر ميز مي نشينند و اين نكته باعث مي شود شركت كنندگان به راحتي اتاق را ترك كرده و دوباره به اتاق برگردند.

 

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

 

جنس ميز مخصوص كنفرانس يكي ديگر از مهم ترين نكاتي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد ميز هاي كنفرانس را بهتر است از بين مدل ها با كيفيت و جنس عالي انتخاب كنيد. 

 

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

 

مدل ميز چوبي و ام دي اف كنفرانس از مناسب ترين مدل ميز ها براي اتاق هاي كنفرانس و گفتگو هستند و علاوه بر اين مدل ميز هاي ام دي اف و چوبي مي توانند باعث زيباتر به نظر رسيدن دكوراسيون اتاق مديريت و اتاق كنفرانس شوند.

 

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

 

 طراحي سيستم كنفرانس در اينگونه شرايط بسيار جالب و مورد توجه خواهد بود.

 

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

 

تهيه يك بوفه و يخچال كوچك در اتاق كنفرانس اين امكان را فراهم مي كند كه افراد به نوشيدني و اسنك طي برگزاري جلسه دسترسي داشته باشند. در كنار ميكروفون كنفرانس مي توان مكان كوچكي براي قرار دادن ظروف و ليوان تعبيه كرد.

 

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

 

بيشتر بخوانيد " ابعاد استاندارد ميز كنفرانس چقدر است ؟ "

 

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

 

نورپردازي

اتاق كنفرانس بايد روشن باشد تا حاضرين بتوانند همديگر را به راحتي مشاهده كنند ولي اين را نيز بايد در نظر گرفت كه در صورت لزوم بايد از شدت روشنايي هاي طبيعي و مصنوعي ايجاد شده كاسته شود تا بدين صورت امكان استفاده از مانيتورها و يا صفحات نمايشگر، براي حضار فراهم شود.

 

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

 

به همين دليل طراحان داخلي ترجيح مي دهند تا با استفاده از نورپردازي هاي متفاوت كنترل شدت روشنايي اين فضاها را در دست بگيرند.

 

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

 

وجود پنجره و استفاده از نور خورشيد، يك امتياز براي هر فضاي داخلي محسوب مي شود ولي براي سالن كنفرانس، استفاده از سيستم هاي هوشمند براي افزودن و يا كاستن روشنايي طبيعي آن شديدا توصيه مي شود.

 

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

 

سيستم آكوستيك

يكي از عمده ترين تفاوت هاي اتاق كنفرانس با ديگر فضاي داخلي هر شركتي، وجود سر و صدا و ازدحام افراد است.

 

براي داشتن چنين فضايي، استفاده از كفپوش و متريال مناسب براي ديوارها در جهت جذب صدا و كاهش آلودگي صوتي بسيار حائز اهميت است.

بيشتر بخوانيد " خريد ميز كنفرانس "

 

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

 

استفاده از عايق هاي صوتي براي كاستن از آلودگي يكي از مواردي است كه بايد براي اين اتاق ها در نظر گرفت و وجود آن ها مي تواند در ابعاد فضا و ضخامت ديوارها تاثير بسيار بگذارد.

 

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

 

استفاده از رنگ مناسب در اتاق كنفرانس

توجه به رنگ بندي فضا و مبلمان اتاق كنفرانس حرفه اي بسيار مهم است.

رنگ مي تواند تجربه استفاده از يك اتاق كنفرانس را تغيير دهد. استفاده از رنگ هاي رسمي شركت روشي كلاسيك براي مطابقت با اتاق جلسات و تكرار تجربه برند شركت است.

به طور كلي رنگ ديوارها، سقف و كف اتاق كنفرانس بايد از يك انسجام كاملي برخوردار باشد.

 

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

 

اگر محيطي داريد كه از نظر روشنايي، نور كافي ندارد؛ استفاده از پارتيشن هاي شيشه اي و رنگ هاي بسيار روشن براي ديوارها، كف پوش اتاق و مبلمان مثل طيف كرم و قهوه اي بسيار روشن، مي تواند مشكل كمبود نور را تا حدود زيادي برطرف كند.

اما اگر از نظر نور و روشنايي مشكلي وجود ندارد مي توان از طيف رنگ هاي تيره نيز استفاده نمود؛ اما همچنان بايد اين نكته را در نظر بگيريد كه رنگ هايي كه استفاده مي كنيد، همگي داراي طيف منسجمي باشند.

 

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

 

از انتخاب هاي رنگي غير متعارف مي توان براي بيان هويت شركت و تأثيرگذاري بر جلسات نيز استفاده كرد. رنگ هاي قوي مانند قرمز و نارنجي مي تواند هيجان و حتي پرخاشگري را برانگيزد و ممكن است براي تشويق تيم هايي كه به سمت اهداف رقابتي تلاش مي كنند مناسب باشد.

بيشتر بخوانيد " چيدمان دكوراسيون اتاق كنفرانس "

رنگهاي ديگر مانند سبز و آبي مي تواند آرام بخش و پر طراوت باشد و به كاهش برخي از تنش ها در جلسات كمك كند.

مشابه رنگ ، مواد مورد استفاده در طراحي سالن كنفرانس نيز مي تواند به چگونگي درك يك فضا كمك نمايد. شيشه و كروم اغلب مي توانند به ظاهري مدرن و تميز اشاره كنند. از طرف ديگر چوب بسيار تنوع داشته و در بسياري از فضاها قابل استفاده است.

 

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

 

از نظر تزئينات، يك اتاق كنفرانس استاندارد نبايد بيش از حد با وسايل مختلف شلوغ شود چرا كه علاوه بر برهم زدن تمركز در نشست هاي طولاني مدت، فضا براي حاضرين خسته كننده مي شود.

براي طراحي سالن هاي كنفرانس لازم نيست فضاهاي سالن مادي و فاقد شخصيت باشند. اضافه كردن عناصر سرگرم كننده مي تواند يك جلسه خسته كننده خشك را به يك جلسه جذاب و هيجان انگيز تبديل كند.

آنچه در اينجا مهم است اين است كه فرهنگ محل كار خود را به خاطر بسپاريد، آن را بپذيريد و از اينكه ايده هاي عجيب و غريب را امتحان كنيد، نترسيد.

بيشتر بخوانيد " 5 نكته براي خريد صندلي كنفرانس "

 

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

 

سخن آخر

يكي از مهم‌ترين مواردي كه براي برگزار كردن يك كنفرانس، جلسه يا سمينار حائز اهميت است مكان برگزاري آن و چيدمادن دكوراسيون اتاق برگزاري كنفرانس است و يكي از اصلي‌ترين بخش‌هاي يك سازمان يا اداره سالن كنفرانس و جلسات آن است.

اگر طراحي دكوراسيون اتاق كنفرانس زيبا و جذاب باشد، نفوذ پذيري و اثرگذاري مطالب را در مخاطب افزايش مي دهد و مطالب براي افراد راحت تر و قدرت تصميم گيري آن ها بيشتر خواهد شد.

به دليل اين كه بيشتر تصميمات مهم در اين جلسات و در اين اتاق گرفته مي شوند؛ پس دكوراسيون اتاق كنفرانس يكي از پر اهميت ترين مواردي است كه در هر شركت يا اداره و سازمان بايد توجه ويژه اي به آن شود.

شركت آدينا تنها "شركت مبلمان اداري در غرب تهران" ميباشد كه كار طراحي و دكوراسيون داخلي اتاق كنفرانس را بصورت تخصصي و سفارشي براي شما مشتريان عزيز انجام ميدهد.

 

لطفا نظرات خود را با ما درميان بگذاريد...

براي طراحي با كارشناسان مبلمان اداري آدينا تماس بگيريد.

آدينا پاسخي شايسته به سليقه شما

لطفا با كارشناسان ما در بخش فروش با شماره هاي زير در ارتباط باشيد...

   02144620089                  02144620087                02144620086               09384993620 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.