نكات مهم و كليدي در انتخاب يك مبلمان اداري با قيمت مناسب

۶ بازديد ۰ نظر

نكاتي كه در زمان خريد و انتخاب مبلمان اداري بايد در نظر گرفت:

در زمان شروع كار در يك محيط جديد براي شما كاملا هيجان انگيز ميباشد كه بايد در زمان تجهيز شركت و سازمان مورد نظر به انتخاب مبلمان اداري دقت كافي داشت. كه خريد آن يك نكته مهم و كاملا ضروري است ،

 

كه علاوه بر آرامش و آسايش پرسنل ، زيبايي ويژه اي به محيط كار شما ميدهد.با چيدمان مبلمان اداري ، محيط كاري شما تغييرات قابل توجهي ميتواند داشته باشد پس حتما در زمان خريد به چند نكته مهم توجه ويژه اي بفرمائيد.

 

طراحي و رنگ مبلمان اداري مناسب با محيط سازماني شما يكي از نكاتي است كه در زمان خريد بايد در نظر گرفت. كه در ادامه به نكات بيشتري در اين خصوص ميپردازيم.

 

بيشتر بخوانيدكردنزا يا كتابخانه مديريتي چيست ؟ 7 نكته كه بايد درباره ي كردنزا بدانيد !

 

مبلمان اداري در فضاي سازماني شما

يكي از نكات مهم در محيط كاري و سازمان شما مبلمان اداري ميباشد. كه مبلمان اداري بر اساس خصوصيات مورد انتخاب و سپس خريداري ميگردد. اولين نكته براي خريد مبلمان اداري كه بايد به آن توجه ويژه كرد، انتخاب مبلمان اداري بر اساس دكوراسيون و طراحي فضاي كاري شما ميباشد.

بيشتر بخوانيد : ميز اداري 

 

نكته ديگر كه بايد در نظر گرفت، توصيه ميشود از مبلمان اداري با طراحي ساده استفاده كنيد. مبلمان اداري ساده به هيچ وجه طي مدت زمان وجاهت خود را از دست نميدهد و هميشه براي شما و مشتريان جذاب خواهد بود.

 

يكي از نكات مهم ديگر در انتخاب مبلمان اداري رنگ آن ميباشد كه شما ميتوانيد با استفاده از رنگ هاي هيجان انگيز مانند كرم ميتوانيد محيط كاري تان را مهيج تر و جذاب تر كنيد ، البته انتخاب رنگهاي ديگر مانند رنگ تيره نيز با توجه به طراحي و دكوراسيون محيط كاري شما ميتواند تغيير كرده و چه بسا جذابيت بيشتري را به همراه داشته باشد.

 

براي مطالعه بيشتر شما: كانتر بانكي يا پيشخوان بانكي چيست و چه كاربردهايي دارد

 

نكته ديگر كه حائز اهميت است جنس مبلمان اداري است كه بايد در زمان انتخاب مبلمان اداري براي شما اولين گزينه باشد ، زيرا كه براي مدت طولاني قصد استفاده از آن را داريد ، پس بايد از طول عمر بالايي برخوردار باشدو هم از لحاظ كيفي و كمي نيز مورد تائيد كارشناس طراح ما قرار گيرد.

 

بودجه مورد نظر مبلمان اداري

مسلما زماني كه شما بدنبال خريد مبلمان اداري هستيد ،اولين نكته كه فاكتور اصلي براي تهيه مبلمان  اداري است بودجه مورد نظرتان ميباشد. همانطور كه تمام نكات مورد توجه تان برايتان حائز اهميت است اما به اين نكته يعني قيمت مبلمان اداري توجه ويژه اي مينمائيد.

 

كه با توجه به بودجه در نظر گرفته شده ميتواند شما را به يك خريد ايده آل و عالي هدايت كند. مبلمان اداري با توجه به نكات مختلف ميتواند از قيمتهاي متفاوتي نيز برخوردار باشد كه شامل جنس و طراحي مبلمان اداري ميباشد.

 

جنس مبلمان اداري هر چه بهتر و با كيفيت تر باشد مسلما قيمت آن نيز به مراتب بيشتر ميگرددو بايد هزينه بيشتري را پراداخت كنيد. البته لازم به ذكر است كه نوع طراحي مبلمان اداري قيمت مبلمان را مورد تاثير خود قرار داده ، پس زمان تهيه مبلمان اداري حتما به نكات فوق دقت فرمائيد.

 

حتما بخوانيد :چرا بهتر است اداره را پارتيشن بندي كنيم؟ راهكارهايي براي استفاده بهينه از فضاي اداري با پارتيشن بندي

 

گوناگوني مبلمان اداري

مبلمان اداري شامل مدلهاي مختلفي ميباشد و زماني كه شما براي خريد به فروشگاه ها و شركتهاي معتبر مراجعه ميفرمائيد ، متوجه ميشويد كه مانند قديم از يك مدل و طرح و رنگ نميباشد و شامل مدلهاي متنوع و رنگهاي متناسب با محيط كار شما توليد و در معرض ديد مشتريان عزيز قرار داده شده است.

 

گوناگوني كه در توليد مبلمان اداري ميباشد دليلي است براي بالا رفتن تقاضاي خريد سازمانها و شركتها. يكي از مهمترين مسائلي كه در زمان خريد مبلمان اداري بايد به آن دقت كرد ، جنس و رنگ و طراحي متناسب و همينطور كارآيي بالاي آن با محيط كاري شما است.

 

  با توجه به محيط كاري شما ميتواند مبلمان اداري مخصوص به محيط كاريتان بر اساس رنگ و جنس و طراحي و همينطور ابعاد مورد نيازتان سفارش دهيد. كه در اين خصوص ميتوانيد از نظر كارشناسي همكاران ما در شركت تجهيز دفتر يكتا بهره لازم را ببريد.

 

براي شما كه علاقمنديد:اصول طراحي باشگاه خانگي، توصيه هاي طراحان داخلي حرفه اي

انواع مبلمان اداري

مبلمان اداري را بر اساس بهره اي كه در محيط ميتوانيد از آن ببريد به چند دسته تقسيم بندي ميگردد. هر كدام از اين بخش ها نيز شامل زير شاخه هايي است كه تمام نكات مربوط به مبلمان اداري در آن به صورت دقيق مورد توجه قرار ميگيرد.

 

در اين بخش بندي ميتوان به انواع ميز اداري توجه لازم را داشت. ميزهاي اداري نيز خود به چند زير شاخه تقسيم ميگردد كه شامل : ميز مديريت، ميزكارمندي،ميزكنفرانس، ميزپذيرايي،كانتر پذيرش،ميز كارشناسي، ميز كارگروهي ، ميز منشي اشاره كرد ، كه هر كدام از اين ميزها ميتواند شامل طراحي و رنگ و ابعاد مورد نياز شما برخوردار باشند. همينطور به صندلي هاي اداري كه متناسب با اين چيدمان باشد نيز ميتوان اشاره كرد. صندلي مديريت و صندلي كارمندي و صندلي كارشناسي و صندلي منشي هر كدام با ديگري تفاوتهايي دارد كه در طراحي و رنگ و ابعاد آن نيز ميتوان مورد نظر قرارداد. در اينجا ميتوان به اين نكته نيز اشاره كرد كه از پارتيشن هاي اداري در محيط هاي كاري قابل استفاده ميباشد. پارتيشن هاي اداري شركت تجهيز دفتريكتا شامل پارتيشن هاي تك جداره ، پارتيشن دو جداره ،پارتيشن كوتاه،  پارتيشن شيشه اي،پارتيشن با فريم آلومينيومي و همينطور پارتيشن فريم لس نام برد.

مقاله مفيد:چگونه بهترين طراحي داخلي را براي مطب خود پياده كنيم

فضاي محيط كاري بابت چيدمان مبلمان اداري:

فرض كنيد دفتر كار شما خالي است ، وسايلي كه در دفتر شما مورد نيازتان است ، ميتواند شامل: ميز اداري، فايل ، صندلي اداري ميباشد و همينطور چيدمان آنها و جابجايي و ارتباط با همكاران، باز و بسته شدن كشوها و كمدها ، آيا فضاي كافي براي مانور دارد؟ كه صد البته زماني كه كارشناس شركت تجهيز دفتر يكتا به حضور شما ميرسند با طراحي و در نظر گرفتن ابعاد وسايل مورد نظرتان ميتوانند شما را در تجسم سازي و چيدمان اتاق كمكتان كنند ، كه در ابتدا براي شما طرح دو بعدي (اتوكد) تهيه ميشود و چيدمان ها توسط طراح ما و بهترين گزينه ها تهيه و در اختيار شما قرار ميگيرد ، شما ميتوانيد با اعلام نكته و نظرات خود چيدمان و ابعاد را تغيير دهيد و بهترين گزينه را انتخاب كنيد و بعد از انتخاب گزينه طرح سه بعدي زده ميشود و شما به صورت كامل فضارا ميتوانيد ببينيد و در اين جا ميتوانيد رنگ مورد نظرتان را براي وسايل اداري تان انتخاب كنيد.

 

با تهيه وسايل اداري با توجه به محيط كاري تان ميتوانيد فضايي كاملا زيبا و ايده آل داشته باشيد. اگر تعداد پرسنل شما كم و فضاي شما متناسب و بزرگ ميباشد ،ميتوانيد براي تهيه مبلمان اداري، از ابعاد بزرگتر استفاده كنيد ، فقط در زماني كه بدليل فضاي كم و تعداد پرسنل زياد ناچار هستيد از ميزهاي اداري كوچك استفاده كنيد ، خيلي غير استاندار و كوچك نباشد تا از حالت عادي خارج شود.

 

شايد براي شما سودمند باشد:دكوراسيون داخلي مطب

نور: 

يكي از نكات مهم در طراحي فضاي اتاق ، نور پردازي ميباشد. در محيط كاري شما ، بدور از اينكه چند پنجره وجود دارد ، بايد نور و چراغ به تعداد كافي وجود داشته باشد. اگر تعداد پنجره هاي اتاقتان زياد است و نور طبيعي زيادي وارد فضاي شما ميشود ، نيازي به استفاده از نورهاي قوي در اين قسمت نيست.

براي اينكه جلوه بهتري به محيط اطرافتان بدهيد ميتواند از يك چراغ مطالعه بر روي ميز كارمندتان استفاده نمائيد.

تحقيقات در اين خصوص نشان داده كه ميزان نور در محيط ميتواند در رفتار و خلق و خوي پرسنل و همينطور ارباب رجوع تاثير داشته باشد.

 

رنگ ديوارها:

طبق تحقيقات بعمل آمده در اين خصوص ، رنگ يكي از مسائل در برقرار ارتباط قوي ميباشد و همينطور تاثيري كه در رفتار و روحيه افراد ميگذارد قابل توجه ميباشد.بعضي از رنگها باعث بالاترين متابوليسم و فشار خون ميگردد. رنگ هاي خنك و روشن باعث ميشود فضايي سرشار از انرژي داشته باشيد كه اين موضوع تاثير بسزايي در روحيه كارمندان شما ميگذارد. رنگهاي خاكستري و خيلي روشن باعث احساس افسردگي و غم در افراد ميگردد.اما از طرفي رنگهاي ملايم مانند : آبي و سبز باعث آرامش روح و روان افراد ميگردد و همينطور در بالابردن تمركز افراد كمك شاياني ميكند. اين رنگها باعث شادي پرسنل ميگردد و باعث افزايش عملكرد آنها ميگردد.

 

مقالات ديگر در مورد رنگ :بررسي المانهاي تاثير گذار در دكوراسيون داخلي

بكار بردن فضاي سبز در محيط:

گياهان در روحيه دادن و شادي محيط تاثير مهمي دارد ، بطوري كه 15 درصد روند كاريتان را بالا برده و تمركز كارمندان را تحت تاثير قرار ميدهد. فضاي سبز در محيط اداري باعث ميشود هوا در محيط تصفيه گرديده و همينطور روحيه ، احساسات و عواطف پرسنل در انجام وظايف شعليشان را نيز تحت تاثير قرار ميدهد.

 

آرامش و راحتي مبلمان اداري:

در محيط كار آرامش و راحتي بسيار مهم ميباشد. در زمان خريد مبلمان اداري ، راحتي و آرامش پرسنل بايد مد نظر قرار گيرد. اگر نيروي كاري شما در محيط كار از آرامش و راحتي كافي برخوردار نباشد ميتواند جو حاكم در سازمان شما را تحت تاثير قرارداده و راندمان كاري لازم را نداشته باشند. پس در زمان خريد اين نكته را فراموش نكنيد.

 

انتخاب ميز اداري:

اصلي ترين قسمت مبلمان اداري در محيط اداري ، ميز اداري ميتواند باشد كه شامل ميز مديريت و ميز كارمندي و ميز منشي ميباشد. ميزهاي اداري به گونه اي طراحي ميگردند كه حداقل طول يك ميز 120 سانتي متر و حداقل عرض آن 80 سانتي متر باشد و ميز مديريت حداقل 160 سانتي متر و عرض 80 سانتي متر ميتواند باشد . كه البته اين ابعاد بسته به فضاي شما قابل تغيير ميباشد. جهت افزايش طول عمر محصول ، بهترين گزينه چوبهاي ام دي اف ميباشد كه علاوه بر اينكه از استحكام بالايي برخوردار ميباشد از لحاظ هزينه اي نيز مقرون به صرفه بوده و همينطور در رنگ بندي هاي متفاوت، بر اساس سليقه و رنگ سازماني مورد نظرتان ميتوان آنرا  پيدا كرد.

 

استفاده طولاني مدت از مبلمان اداري :

در زمان خريد مبلمان اداري به اين نكته توجه كنيد كه مبلماني را تهيه كنيد كه بتوانيد از چند مورد از آن استفاده كنيد، زيرا ممكن است در طول مدت زمان بلا استفاده گردد. مثلا ميزهاي اداري را شركت تجهيز دفتر يكتا توليد ميكند كه در قسمت ال ميز سطح دومي قراردارد كه قابليت استفاده براي صفحه كليد كامپيوترتان تعبيه شده است و همين امكان باعث ميشود كه شما علاوه بر ميز اداري ، ميز كامپيوتر نيز داشته باشيد.

 

بهداشت مبلمان اداري:

رعايت بهداشت در محيط كاري شما از اهميت شاياني برخوردار است ، پس در زمان خريد مبلمان اداري نيز به اين نكته توجه بفرمائيد كه قابليت نظافت با وسايل پاك كننده را داشته باشد و همينطور هيچ گونه لكه پذيري و كثيفي را در زمان كار با ميز اداري و مبلمان اداري نشان ندهد. كه اين نكته نيز به انرژي ساطع شده در محيط كمك بسزائي ميكند.

 


ارگونومي:

پرسنل در طي مدت زماني كه در محيط كاري مشغول هستند بايد ميز اداري و صندلي اداري متناسب داشته باشند تا از راحتي و آرامش كافي برخوردار باشند. بر اساس مطالعات انجام شده ، ميز اداري و همينطور صندلي اداري كه براساس ارگونومي ساخته شده است باعث سهل تر شدن كارها و همينطور سلامت بودن ميگردد كه اين نيز حائز اهميت است. به عنوان مثال صندلي اداري كه بر اساس رعايت نكات ارگونومي ساخته شده شامل پشتي كمرو همينطور محل قرار گرفتن آرنج ها ميباشد كه در زمان انتخاب مبلمان اداري بايد مورد توجه قرار گيرد. زماني كه طراحي دفتر كار شما صورت ميگيرد بايد به اين نكته دقت كرد ، تا به كاهش استرس و ناراحتي عظلاني در زمان استفاده از مبلمان اداري كمك كرد. در زمان خريد مبلمان اداري نكات ارگونومي را در نظر داشته باشيد كه در اينصورت ارزش هزينه اي كه انجام ميدهيد را حتما دارد. انتخاب مبلمان اداري بايد متناسب با محيط كاري شما در نظر گرفته شود.

 

بهترين گزينه ها براي صندلي اداري:

در زمان خريد صندلي اداري ميتوان به نكات زير اشاره كرد تا شما را در انتخاب صندلي مورد نظرتان نزديكتر كند:

صندلي اداري بايد در قسمت نشيمنگاه مدل آبشاري باشد.

صندلي اداري بايد قابل تنظيم ارتفاع باشد.

صندلي اداري بايد قابليت تظيم به سمت عقب را داشته باشد تا بتوانيد در زمان كار زاويه 110 درجه با ميز و كامپيوتر داشته باشيد.

براي جلوگيري از كمردرد ، بدليل استفاده طولاني مدت ، بايد صندلي اداري در قسمت پشت از انحناي S برخوردار باشد.

بهترين صندلي اداري بايد در قسمت نشيمنگاه و پشتي صندلي ضدتعريق باشد ، پس متريال ساخت اين نوع صندلي نيز حائز اهميت ميباشد.

صندلي اداري بايد در قسمت نشمينگاه نه خيلي سفت باشد كه باعث فشار به كمر گردد و خستگي زود هنگام بوجود بياورد ، و نه خيلي راحت باشد كه مانند مبل راحتي در آن فرو رفته و توانايي انجام كار را از پرسنل بگيرد.

درمورد صندلي بيشتر خوانيد :معرفي صندلي انتظار دو نفره مدل " تي 202"

 

 سبك و زيبايي:

انتخاب مبلمان اداري يكي از موارد بسيار مهم ميباشد، در انتخاب رنگ و سبك مبلمان اداري بايد از هارموني خاصي كه آن مربوط به رنگ سازماني است بهره ببرد و هر شخص نميتواند از سبك و رنگ خاص خود پيروي كرده كه دراين صورت ظاهري نه چندان دلچسب به محيط كاريتان ميدهد ، يكرنگي و هم سبك بودن در محيط اداري باعث ايجاد زيبايي و آرامش ميگردد. مبلمان اداري سازمان شما نشانگر عملكرد شركت شما ميباشد ، به طور مثال شما به عنوان يك مدير ، بايد از ميز مديريت استفاده نمائيد تا جلوه و شكوه شما را نمايش دهد. منشي شما بايد از ميز منشي بهره ببرد. و كارمند شما از ميز كارمندي يا ميز كارشناسي. كه اين نظم نشان دهنده چارت سازماني مرتب شركت شما ميباشد.

 

از پرسنل خود درخواست كنيد مبلمان اداري را امتحان كنند:

در زمان خريد مبلمان اداري حتما يك نفراز كارمندانتان كه بتواند خودش صاحب سبك باشد بهره ببريد تا بتواند به خريد بهتر مبلمان اداري به شما ياري رساند. به خواسته كارمندتان در زمينه خريد احترام بگذاريد و ببينيد چه چيز را مناسب نميدانند و دليل اين عدم انتخاب چه ميباشد. تا در خريدهاي ديگر آن را مورد استفاده قرار دهيد. همينطور ازنظرات طراح شركت آدينا نيز ميتوانيد در زمان انتخاب بهترين گزينه ها در كنار سليقه خود استفاده ببريد.

 

خدمات پس از فروش:

خدماتي كه شركت مبلمان اداري آدينا به شما ارائه ميدهد به همان اندازه براي شركت ما با اهميت است ، كه براي شما به عنوان يكي از گزينه ها ميتواند در نظر گرفته شود.

به عنوان مثال براي ميز اداري ها: ميز اداري مديريت ، ميز منشي ، ميز كارشناسي ، ميز كنفرانس و بقيه مواردي كه شما خريد ميكنيد شركت آدينا متعهد ميگردد كه محصول را بدون هيچگونه آسيبي و خللي در زمان حمل تحويل گردد و همينطور نصب و چيدمان اتاق كارتان يكي از موارد گارانتي ميباشد.

اگر در طي استفاده از محصولات شركت تجهيز دفتر يكتا از لحاظ فيزيكي ناخواسته مشكلي پيش بيايد شركت ما محصول شما را گارانتي ميكند.

كه در زمان نصب به شما كارت گارانتي محصول را ارائه ميدهد و شما بدون هيچگونه نگراني ميتوانيد از محصولات ما استفاده نمائيد.

پس در زمان خريد از همكاران ما در خصوص نوع گارانتي و نحوه ارائه آن توضيح بخواهيد.

 

 

 سخن پاياني

در پايان با توجه به در نظر گرفتن مطالب فوق در خصوص تهيه مبلمان اداري ، متوجه شديد كه براي اين خريد بايد دانش لازم و همينطور تحقيقات  كافي داشته باشيد و قبل از انجام هر كاري با شركتي كه توانايي در انجام اين كار داشته باشد مشورت كرده تا بتوانيد بهترين بهره را در طي مراحل كار ببريد.مشاورين ما هميشه همراه شما عزيزان از ابتداي كار تا پايان كار ، حتي بعد از اتمام پروژه ، در خدمت شما عزيزان ميباشند.

شما عزيزان ميتوانيد براي دريافت مشاوره و راهنمايي بابت خريد ميز اداري و صندلي اداري و يا محصولات ديگر ما ، با شماره تلفنهاي شركت تجهيز دفتر يكتا تماس گرفته و يا از طريق لينك زير www.adyina.com از محصولات ما ديدن فرمائيد.

شركت آدينا تنها "شركت مبلمان اداري در غرب تهران" مي باشد كه كار طراحي و دكوراسيون غرفه نمايشگاهي را به صورت تخصصي و سفارشي براي شما مشتريان عزيز انجام مي دهد.

 

لطفا نظرات خود را با ما درميان بگذاريد...

براي طراحي با كارشناسان مبلمان اداري آدينا تماس بگيريد.

                                                          آدينا پاسخي شايسته به سليقه شما

لطفا با كارشناسان ما در بخش فروش با شماره هاي زير در ارتباط باشيد...

   02144620089                  02144620087                02144620086               09384993620

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.