دكوراسيون اداري دفتر وكالت

همه چيز در مورد همه چيز

دكوراسيون اداري دفتر وكالت

۳ بازديد ۰ نظر

دكوراسيون اداري دفتر وكالت

دكوراسيون اداري دفتر وكالت موضوع امروز مما در اين مقاله است و قصد داريم در مورد نحوه چگونگي اجرا و طراحي دكوراسيون اداري براي انواع مختلفي دفاتر وكالت صحبت كنيم. در ادامه با ما همراه باشيد.

همان طور كه مي دانيد اولين و مهم ترين هدف در طراحي دكوراسيون اداري يك فضا، القا و ايجاد انرژي مثبت و حس آرامش در افراديست كه در آن مكان حضور دارند مي باشد. در كنار توجه به اين هدف مهم بايد طراحي دكوراسيون داخلي با نوع كاربري فضاي مورد نظر ، تناسب داشته باشد. لازمه رسيدن به اين تناسب داشتن اطالاعات كافي در مورد روحيات، سنين و به طور كلي اطلاعات روان شناسي از افرادي است كه در آن فضا حضور خواهند داشت. در ادامه به بررسي اين جنبه از طراحي دكوراسيون اداري دفتر وكالت مي پردازيم.

دكوراسيون اداري دفتر وكالت

دكوراسيون اداري دفتر وكالت موضوع امروز مما در اين مقاله است و قصد داريم در مورد نحوه چگونگي اجرا و طراحي دكوراسيون اداري براي انواع مختلفي دفاتر وكالت صحبت كنيم. در ادامه با ما همراه باشيد.

همان طور كه مي دانيد اولين و مهم ترين هدف در طراحي دكوراسيون اداري يك فضا، القا و ايجاد انرژي مثبت و حس آرامش در افراديست كه در آن مكان حضور دارند مي باشد. در كنار توجه به اين هدف مهم بايد طراحي دكوراسيون داخلي با نوع كاربري فضاي مورد نظر ، تناسب داشته باشد. لازمه رسيدن به اين تناسب داشتن اطالاعات كافي در مورد روحيات، سنين و به طور كلي اطلاعات روان شناسي از افرادي است كه در آن فضا حضور خواهند داشت. در ادامه به بررسي اين جنبه از طراحي دكوراسيون اداري دفتر وكالت مي پردازيم.

به طور معمول افرادي كه به دفتر وكالت مراجعه مي كنند درگير مشكل يا مشكلات حقوقي شده اند، بنابراين طبيعي است كه با بار زيادي از استرس، اضطراب و دلهره همراه هستند . حتي در مواردي از قبيل مشكلات خانوادگي احساس عدم امنيت نيز به موارد ذكر شده اضافه مي شود. در كنار همه اين ها از آن جايي كه غالبا هزينه هاي امور وكالت بالاست، مراجعين فقط در صورت كسب اعتماد كامل مجاب مي شوند كه باز هم به آن دفتر مراجعه كنند. پس ما با عده اي مراجعه كننده با بار منفي روحي بالايي مواجه هستيم كه بايد در طراحي خود حداكثر دقت و ظرافت خود را براي كاستن از اين بار منفي به خرج دهيم. علاوه بر همه اين ها ما با فضايي رو به رو هستيم كه به طور مستقيم با قانون و قوانين سر و كار دارد؛ پس در طراحي خود بايد به گونه اي عمل كنيم كه مراجعين به محض ورود، اين ارتباط مستقيم را درك كنند. از طرفي ديگر بايد در طراحي خود حس اميد به آينده را در ذهن مراجعين القا كنيم چرا كه آن ها براي روزهاي بهتر پا به چنين فضايي گذاشته اند. اين ظرافت ها شامل انتخاب متريال مورد استفاده در طراحي، انتخاب رنگ ها، قرار گيري و چيدمان عناصر مختلف و نور پردازي مي باشد. البته ميزان فضايي كه در اختيار طراح قرار مي گيرد نيز بر روي تمامي موارد بالا تاثير گذار خواهد بود. در ادامه به بررسي چند مورد از دفاتر وكالت و نحوه طراحي دكوراسيون آن ها مي پردازيم.

در ادامه همراه ما باشيد " مبلمان اداري يكتا "


مبلمان اداري يكتادكور توليد كننده انواع مبلمان اداري كلاسيك ، مدرن و لوكس مي باشد. براي آشنايي با محصولات ما به بخش هاي مربوط مراجعه نماييد.


 

انواع دكوراسيون دفتر وكالت

همان طور كه مي دانيد طراحي دكوراسيون اداري به دو دسته اصلي كلاسيك و مدرن تقسيم مي شود. استفاده از هر سبك در جايگاه مناسبش مي تواند ما را به نتايج دلخواه مان در طراحي برساند. آن چيزي كه به ما كمك مي كند تا تصميم بگيريم از كدامين سبك طراحي استفاده كنيم در درجه اول كاربري فضاي مورد نظر است. در استفاده از سبك هاي طراحي دكوراسيون هميشه سه راه حل پيش روي ما قرار دارد. نخست طراحي بر اساس سبك مدرن، دوم طراحي بر اساس سبك كلاسيك و سوم طراحي بر اساس تلفيقي از اين دو. چيزي كه بايد بدانيم آنست كه در برخي فضا ما حق استفاده از يك سبك را نداريم؛ البته نه اينكه نتوانيم از آن سبك در آن فضا استفاده كنيم بلكه بدان معني كه استفاده از آن سبك در آن فضا ما را از اهداف اصلي طراحي دور مي كند مگر اينكه بخواهيم با ايجاد تضاد جلب توجه كنيم.

بيشتر بخوانيد : مبلمان اداري كلاسيك

در ادامه اين موضوع به عنوان مثال فضايي را در نظر بگيريد كه فعاليت هاي مدرن و پيشرفته اي در آن ها انجام مي شود ( مثل استديوي ساخت بازي هاي رايانه اي ). طبيعيست كه مناسب ترين سبك براي طراحي دكوراسيون اين فضا استفاده از سبك مدرن است؛ اما استفاده از سبك كلاسيك به معناي غلط بودن نيست، چه بسا با به خرج دادن ظرافت هاي بسيار بتوان نتايج خوبي را از اين طراحي خاص كسب كرد. اما روي سخن ما با افراديست كه تازه به دنياي بزرگ و پيچيده دكوراسيون پا گذاشته اند و الزاميست كه در ابتداي راه بايد از قواعد و قوانين پيروي كرد. مثال بالا را براي سبك كلاسيك هم مي توانيم بزنيم. فرض كنيد قرار است دكوراسيون فضايي را طراحي كنيم كه در آن جا به ساخت صنايع دستي پرداخته مي شود. طبق قواعد و چارچوب ها مناسب ترين سبك براي طراحي دكوراسيون اين فضا، سبك كلاسيك مي باشد.

بيشتر بخوانيد : مبلمان اداري مدرن

بيشتر در مورد دكوراسيون اداري بخوانيد 

دكوراسيون دفتر وكالت كوچك

اين نكته بر هيچ كس پوشيده نيست كه در طراحي هر آن چه فضايي كه در اختيار طراح قرار مي گيرد كوچك باشد، به همان ميزان طراح به سمت يك طراحي مينيمال حركت مي كند؛ چرا كه به كار بردن زياد المان ها و استفاده زياد از رنگ هاي باعث بالا بردن تنش در فضا مي شود. از طرفي فضا را كوچك تر نشان مي دهد و اين احساس نوعي خفگي و تحت فشار بودن را در شخص ايجاد مي كند.

استفاده از مبلمان اداري خطي اولين نكته اي است كه مي تواند به يك طراحي مينيمال براي فضاي كوچك كمك كند. هم چنين بايد حواسمان باشد كه تا حد ممكن از ميز اداري كمتر و كوچك تر با طراحي مناسب در اين فضا استفاده كنيم. از آن جايي كه وجود برخي وسايل مانند پرونده ها و كتاب هاي تخصصي در دفتر الزاميست، بايد تمامي دقت خود را در شلوغ نشدن فضا به خرج دهيم. لازمه انجام اين كار هم بهره بردن از كمد اداري و كتابخانه هاي اداري مناسب مي باشد .

بيشتر بخوانيد : دكوراسيون اداري فضاهاي كوچك

دومين نكته مهم در طراحي چنين فضاي كوچكي رنگ ها هستند. به دليل كوچك بودن فضا، ما حق استفاده از تنوع رنگي بالا را نداريم. بهترين رنگ زمينه براي چنين فضاهايي رنگ طوسي يا خاكستريست.

سومين نكته در طراحي، نور پردازي مناسب براي فضا مي باشد. باز هم به دليل فضاي محدود بايد شدت نور را به شكل درست كار كنيم؛ چرا كه نور زياد خود باعث افزايش تنش و اضطراب مي شود. همچنين مي توانيم با استفاده از نور هاي رنگي ملايم به انتقال هر چه بيشتر آرامش در محيط اداري كمك كنيم.

در ادامه توضيح خواهيم داد كه بهتر است ميز منشي و ديگر كاركنان ( ميز كارشناسي ، ميز مديريت و ... ) رو به روي مراجعه كنندگان نباشد. اما گاهي اوقات به دليل نبود فضاي كافي و كوچك بودن دفاتر وكالت اين اتفاق مي افتد. در اين صورت توصيه مي كنيم از ميز هاي اداري بلند براي برقراري كمتر تماس چشمي بين كاركنان و مراجعه كنندگان استفاده كنيد. استندها هم گزينه خوبي براي ايجاد اين فاصله به شمار مي روند.

يكي ديگر از المان هايي كه در طراحي دكوراسيون اداري دفتر وكالت كوچك موثر است نصب آينه بر روي ديوار ها مي باشد. وجود ديوار، فضاي دفتر اداري شما را بزرگ تر نشان خواهد داد.

شايد شما به دليل فضاي كم نتوانيد اتاق بايگاني را از اتاق اصلي جدا كنيد. در اين صورت حتي الامكان سعي فقط آن دسته از موارد خيلي ضروري را در اتاق اصلي نگه داريد تا از شلوغ شدن دفتر جلوگيري شود.

بيشتر بخوانيد : مبلمان اداري آدينا

دفتر وكالت شيك

دفتر وكالت از جمله فضاهاي به شمار مي رود كه ما براي هر چه شيك تر بودن آن دستمان باز است. چرا كه شيك بودن آن باعث اعتبار بخشي به آن فضا مي شود و اين اعتبار مستقيم به مراجعين القا مي شود. البته كه شيك بودن فضاي اداري براي تمام كسب و كار ها بسيار مهم و حائز اهميت است .  براي به تحقق رساندن اين هدف دو المان بسيار به ما كمك مي كند. يكي رنگ ها و ديگري وسايل تزئيني و دكوري مورد استفاده در اتاق. رنگ هايي كه در اين مسير به ما كمك مي كنند عموما رنگ هاي گرم هستند. اشتباهي كه در طراحي دكوراسيون اكثر دفاتر وكالت انجام مي دهند استفاده بيش از حد از رنگ هاي خنثي مي باشد. اين كار حس عدم تحمل را در افراد بالا مي برد. اما اگر آن ها را در كنار رنگ هاي گرم به كار ببريم دو حس آرامش و صميميت را در كنار هم خواهيم داشت. هم چنين با استفاده از وسايل دكوري و تزئيني داراي اصالت مي توانيم به دفتر وكالت خود اعتبار بيشتري ببخشيم.

همان طور كه گفتيم براي اعتبار دادن به دفتر خود بايد رنگ هاي گرم استفاده كنيم. به كار گيري نور زرد در اين راستا كمك زيادي به ما مي كند. اگر دفتر وكالت ما پنجره دارد مي توانيم با استفاده از پرده هاي حرير رنگ روشن هم از نور طبيعي بهره ببريم وهم انرژي مثبت دفتر را بالا برد. اما چرا تاكيد ما به استفاده از رنگ هاي روشن و نور كافي در دفتر وكالت است؟ در پاسخ بايد گفت كه همه ما در ذهنمان ثبت است كه بيشتر انسان ها در تاريكي دچار حس ترس، اضطراب و نگراني مي شوند و اين موضوع را خصوصا در كودكي خود و يا ديگران يافته ايم. در مورد استفاده از كاغذ ديواري نيز بايد بگوييم كاغذ ديواري هاي رنگ روشن با اشكال يا خطوط منظم براي دكوراسيون دفتر وكالت ما بسيار مناسب است. اين خطوط و اشكال منظم تداعي كننده قوانين هستند و به مراجعه كننده اين حس را القا مي كند كه وكيلي را انتخاب كرده كه به قوانين كاملا مسلط است و اشراف كامل دارد. هرگز از كاغذ ديواري هاي تيره رنگ در دفتر وكالت استفاده نكنيد؛ چرا كه تنش را بالا برده و اين اصلا براي محيط مورد نظر ما مناسب نيست. يادمان باشد هر حس و انرژي كه مراجعه كننده دريافت مي كند، آن را در رفتار و كلامش مي توان يافت و در نهايت بر روي كيفيت كار آن وكيل تاثير مستقيم مي گذارد.

در مورد وسايل دفتر هم مي توانيم به نوع مبلمان اداري اشاره كنيم. استفاده از مبلمان با چوب تراشي هاي زيبا و شكيل به شيك بودن دفتر كمك زيادي خواهد كرد. البته راحتي مبلمان اداري هم نبايد فراموش شود.

بيشتر بخوانيد : اهميت مبل اداري

پلان دفتر وكالت

در اين قسمت مي خواهيم نگاهي كلي تر به يك دفتر وكالت بيندازيم. در يك تقسيم بندي كلي دفتر وكالت به دو بخش لابي و دفتر اصلي تقسيم مي شود. در طول مراحل طراحي بايد به همان ميزان كه به دفتر اصلي دقت داريم به لابي نيز توجه داسته باشيم. اگر مراجعه كننده در طول مدت انتظارش در لابي حس مثبتي دريافت كرده باشد، طبيعتا آن حس مثبت را به همراه خودش به دفتر مي برد. استفاده از تابلو ها و تصاويري كه مراجعه كننده را هم به آرامش دعوت كند و هم او را دعوت به تفكر كند، حس خاص بودن آن دفتر را در او به وجود مي آورد.  از تاثير وجود گياهان در نيز نبايد بگذريم. گياهان همواره باعث انتقال انرژي مثبت، حس سرزندگي و اميد به آينده هستند. به خاطر داشته باشيد كه حتي اگر اتاق انتظار دفتر وكالت شما كوچك است حتما از يك گياه كوچك آپارتماني استفاده كنيد. فراهم آوردن امكانات ساده در ايجاد و القاي يك حس اعتماد و اطمينان تاثير شگفت آوري دارد. از جمله اين امكانات مي توانيم به يك دستگاه آب سرد كن كه قابليت جوش كردن آب را هم داشته باشد اشاره كنيم. در كنار آن حتما چاي كيسه اي و قهوه فوري نيز بگذاريد.

بيشتر بخوانيد : دكوراسيون اداري كلاسيك

از معطر بودن اتاق اصلي و اتاق انتظار دفتر وكالت نيز غافل نشويد. استفاده از يك خوش بو كننده هوا با بوي ملايم تاثير فوق العاده اي در ايجاد آرامش خواهد داشت.

نكته مهمي كه در طراحي دكوراسيون اداري دفتر وكالت وجود آنست كه تمامي طراحي ها بايد به كل فضا تعميم داده شود؛ از اين رو ما بايد طراحي دكوراسيون خود را حتي در سرويس بهداشتي نيز رعايت كنيم.

وسايل تزئيني دفتر وكالت

اولين نكته در چيدمان دكوراسيون دفتر وكالت، توجه به جاي گيري و قرارگيري كانتر پذيرش مي باشد. در اتاق انتظار دفتر وكالت حتي الامكان سعي كنيد ميز منشي را در جلوي صندلي انتظار قرار ندهيد. اما دليل اين امر چيست؟ همان طور كه مي دانيم معمولا مراجعه كنندگان به يك دفتر وكالت به دليل مشكلاتشان حال روحي مناسبي ندارند؛ اگر ميز منشي و ديگر كاركنان رو به روي مراجعه كنندگان قرار گيرد مي تواند اثر سو و منفي بر روحيه و كيفيت كار كاركنان بگذارد

در مورد چيدمان وسايل روي ميز وكيل نيز بايد بگوييم حتي الامكان ميز خلوت باشد يا وسايل آن به گونه اي چيده شوند كه مانع ارتباط چشمي بين وكيل و موكل نشود. در اين جا دقيقا بر خلاف آن چه كه در اتاق انتظار ديديم عمل كرديم. در انتخاب مبلمان اداري موكل در اتاق وكيل نيز بايد نهايت دقت را داشته باشيم. تمام مبلمان اداري بايد راحت باشند تا هنگام گفتگو مراجعه كننده احساس ناراحتي و معذب بودن نداشته باشد.

دكوراسيون دفتر وكالت در تهران

توجه به عدم وجود آلودگي صوتي از نكاتي است كه بايد در طراحي دكوراسيون دفتر وكالت به آن توجه كنيم. از آن جا صحبت هاي بين وكيل و موكل كاملا محرمانست، بنابراين بايد ديوار هاي دفتر وكالت عايق بندي شده باشند كه صدايي به بيرون منتقل نشود و همين طور صدايي از بيرون به داخل نيايد كه تمركز افراد را بر هم بزند.

در طراحي ميزهاي اداري دفتر وكيل سعي نكنيد از ميز اداري و مبل اداري مجلل استفاده كنيد. اين انتخاب باعث به وجود آمدن سدي براي ايجاد صميميت بين وكيل و موكل خواهد شد.

به لامپ ها و چراغ ها توجه ويژه داشته باشيد. هرگز از لامپ ها و چراغ هاي ساده در طراحي دكوراسيون اداري دفتر وكالت استفاده نكنيد. اين كار از جذابيت و شيك بودن دفتر مي كاهد. به جاي آن مي توانيد از چراغ هاي فانتزي با طرح هاي متناسب دكورتان استفاده كنيد.

وجود آباژور چه در اتاق انتظار و چه در اتاق اصلي حس مطالعه و آرامش را بيشتر مي كند. پس اگر فضاي كافي داريد حتما از يك آباژور با طرح، اندازه و رنگ مناسب استفاده كنيد.

بيشتر بخوانيد : ويژگي يك ميز مديريتي خوب چيست ؟

عكس دفتر وكالت تهران

دكوراسيون اداري دفتر وكالت به دو شيوه مدرن و كلاسيك قابل طراحي مي باشد. عموم دفاتر وكالت كلاسيك از روي سبك كلاسيك دفاتر وكالت اروپايي طراحي مي شوند. رنگ هاي تيره خصوصا قهوه اي در دكوراسيون اداري دفتر وكالت جايگاه ويژه اي دارند. از نظر متريال نيز عموما سعي مي كنند از چوب و چرم در طراحي ميز هاي اداري، قفسه ها و كتاب خانه ها استفاده كنند.

در دكوراسيون اداري دفتر وكالت به شيوه مدرن اصل بر سادگي يا همان مينيمال بودن است. هم چنين سعي مي شود به رنگ هاي روشن توجه بيشتري شود. از نظر متريال نيز گاهي اوقات تركيبات با كيفيتي از فلز و پلاستيك جاي گزين چوب و پارچه هاي مختلف جاي گزين چرم در دكوراسيون اداري دفتر وكالت به سبك كلاسيك مي شود.

نمونه طراحي دفتر وكالت

يكي ار نكات مهمي كه بايد در طراحي دكوراسيون اداري دفتر وكالت به آن توجه كرد وجود لوگوي دفتر در طراحي اتاق انتظار و اتاق اصلي مي باشد. با طراحي لوگوي مناسب و قرار دادن آن در جاي مناسب دفتر ، بخش زيادي از معرفي شما صورت خواهد گرفت.

اگر فضاي كافي در اختيار داريد سعي كنيد حتما كتاب خانه اي هر چند كوچك در اتاق انتظار را در طراحي دكوراسيون اداري دفتر وكالت خود جاي دهيد. كتاب ها را به دو بخش تخصصي و عمومي تقسيم كنيد. كتاب هاي تخصصي باعث افزايش اعتماد مراجعه كننده به آن دفتر مي شود و كتاب هاي عمومي اين حس را در مراجعه كننده القا مي كند كه به او احترام گذاشته شده است.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.