مبلمان اداري و پشتيباني از تغيير فرهنگي

۳ بازديد ۰ نظر

 

شايد دخالت اثاثيه فيزيكي در تغيير فرهنگ سازماني يك شركت در گذشته كمي عجيب بنظر ميرسيد اما امروزه ديگر اين امر كه يك دفتر كاري و چيدمان محصولات اداري و همچنين سبكدكوراسيون اداري آن دفتر بيانگر شخصيت كاركنان و احترامي كه به مشتريانشان ميگذارند ميباشد ما در اين مقاله سعي كرده ايم كه اين مسئله را كمي باختصار براي همراهان مبلمان اداري آدينا توضيح دهيم پس در ادامه با ما همراه باشيد :

 

بسياري از سازمان ها ، پول و انرژي زيادي جهت بازنگري و تغيير فرهنگ سازمان خود صرف مي كنند. در هر صورت تغيير فرهنگ كار يكي از سخت ترين وظايف مديريتي است. فرهنگ پديده اي داراي ريشه هاي عميق است و به همين دليل تغيير دادن آن كاري بسيار دشوار محسوب ميشود. طراحي محيط اداري ميتواند ابزار يا محركي قدرتمند در اين فرآيند باشد.

ساختمان ها و فضاي داخلي شان بسيار نمايان،ملموس و هميشه در ديد هستند. بنابراين طراحي فضاي اداري براي ايجاد تغييرات فرهنگي، ابزار موثرتري نسبت به سخنراني هاي مديران و خبرنامه هاي داخلي شركت ها به حساب مي آيد. به عنوان مثال نشاندن مديران در يك فضاي مشترك با كارمندان متوسط و دون پايه ، بسيار موثرتر و قوي تر از اين است كه صرفا بيان شود كه سازمان بايد نظام سلسله مراتبي را ضعيف تر كند.

چيدمان و طراحي متفاوت در محيط كار با هدف پشتيباني از تغيير فرهنگي بايد در هر صورت همگام با دگرگوني در شيوه مديريت و فرآيندهاي كاري پيش برود. به عنوان يك سازمان لازم است در نظر داشته باشيد كه چه نوع فرهنگي را ميخواهيد خلق كنيد و هويت واقعي سازمان چيست. ساختن يك دفتر كاري فوق مدرن در حالي كه كليت سازمان تا حدودي ذهنيت سنتي را حفظ كرده ، ميتواند به ضرر بهره وري كارآمدي باشد.

بيشتر بخوانيد:چيدمان مبلمان اداري و تشويق به تعامل

 

ملاحظات مرتبط:

چه نوع پيامي را دفتر كار ، بايد به كارمندان و ارباب رجوع منتقل كند؟

تا چه حد پيام مورد نظر با فرهنگ رايج همخواني دارد؟

دفتر كار جديد چگونه با برنامه وسيع تر تغيير فرهنگي مرتبط ميشود؟

واژگان كليدي مرتبط با دفتر كار جديد چه كلماتي هستند ( به عنوان مثال ، دايناميك،مبتكرانه،هوشمندانه،راحت و آرام)؟

<<آدينا پاسخي شايسته به سليقه شما >>لطفا با كارشناسان بخش فروش ما با شماره 44620086در تماس باشيد .

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.