طرحهاي مختلف ميز كنفرانس

همه چيز در مورد همه چيز

طرحهاي مختلف ميز كنفرانس

۶ بازديد ۰ نظر

 ميز كنفرانس

ميز كنفرانس ، دقيقا جايي است كه در پشت آن مهمترين تصميمات در رابطه با آينده و سود و زيان و پروژه هاي كاري شركت گرفته ميشود . و اين امر اهميت ذاتي اين ميز اداري را دوصد چندان ميسازد. هر چقدر زمان بيشتري در جلسات صرف شود بايد راحتي و كارايي ميز و صندلي كنفرانس بالاتر باشد تا افراد حاضر در جلسه به هيچ عنوان احساس خستگي نكنند.

ميز كنفرانس اداري

ميز كنفرانس

در يك مطالعه موردي مشخص شده است كه بيش از 35درصد از زمان مديران يك سازمان داخل اتاق جلسات و در پشت اين ميز اداري سپري ميگردد .بنابراين ميتوان اينگونه اظهار داشت  كه اتاق جلسات يا كنفرانس  همان مكاني است كه در ان ايده هاي ناب و بزرگ شكل گرفته  و تصميمات اساسي و كاربردي در مورد شركت در داخل آن به بحث و شور گذاشته ميشود .به ياد داشته باشيد  كه بعضي اتاقهاي كنفرانس پذيراي كارفرمايان و صاحبان پروژه ها نيز ميباشند بنابراين در دكوراسيون اتاق كنفرانس به هيچ عنوان كم نگذاريد .

ميز كنفرانس اداري

ميز كنفرانس

خريد ميز كنفرانس

خريد ميز كنفرانس بايد با مطالعه و دقت انجام شود در هنگام امتخاب و خريد اين ميز اداري لطفا به اين توصيه ها كه توسط كارشناسان بخش فروش مبلمان اداري يكتا تهيه شده است دقت كافي بفرماييد :

1-ابعاد اتاق كنفرانس ، طول و عرض اتاق ، محل قرار گيري درب ورودي ، محل پذيرايي مهمانها ، پنجره هاي موجود در اتاق جلسات

2-تعداد نفرات شركت كننده در جلسات ، نبايد اتاق كنفران را بحدي انباشته از ميز و صندلي كنفرانس نماييد تا حتي فضاي كافي براي عبور و مرور و يا چپذيرايي نباشد . اين امر باعث ميشود تا افراد حاضر در جلسه احساس خفگي و كلافگي پيدا كنند .

3-صندلي كنفرانس ، اين مسئله به اهميت خود ميز اداري اتاق جلسات ميباشد . اين صندلي بايد بسيار راحت و ارگونوميك باشد .

4-نحوه اداره جلسات ، بعنوان مثال آيا سلسله مراتب سازماني در اتاق جلسات بايد حفظ شود . و رئيس واحد بعنوان رئيس جلسه در بالاي ميز بنشيند ؟

ميز كنفرانس اداري

ميز كنفرانس

قيمت ميز كنفرانس

قيمت ميز كنفرانس نشات گرفته از عوامل متفاوتي است ، اما آنچه كه اهميت دارد در بحث قيمت گذاري ذكر شود تعداد نفراتي است كه در پشت ميز جلسات خواهند نشست .عوامل ديگر در تعيين قيمت اين ميز اداري عبارتند از :

1-جنس چوب يا ام دي اف استفاده شده در بدنه و پايه هاي ميز

2-ميزان لوكس و مدرن بودن طرح انتخاب شده براي توليد ميز

3-برند بودن و با كيفيت بودن اتصالات و يراق آلات بكار رفته در ميز

4-نشان تجاري فروشنده ميز

5-گارانتي و ضمانتنامه ميز فروخته شده

6-استفاده از سيستمهاي صوتي و تصويري

7-شكل ميز كنفرانس (يو شكل ، دايره اي ، مربع ، و مستطيل )

ميز كنفرانس اداري

ميز كنفرانس

ابعاد ميز كنفرانس

ابعاد ميز كنفرانس ، بسيار ميتواند متغير باشد ، دليل اصلي آن نيز اينست كه استاندارد خاصي براي هر نفر كه در پشت ميز مي نشيند در نظر گرفته نشده است . اما شركتهاي توليد كننده و طراح مبلمان اداري معمولا براي نشستن راحت هر فرد در پشت ميز بازه اي از 50الي 120سانتي متر را در نظر ميگيرند . كه البته اين موضوع به محدوديت فضاي اتاق كنفرانس ، و اينكه مديريت سازمان تمايل دارد تا حداكثر چند نفر پشت ميز جلسات بنشينند ربط دارد .

ميز كنفرانس اداري

ميز كنفرانس

ميز كنفرانس سفارشي

ميز كنفرانس سفارشي ، هميشه آن چيزي است كه شركت شما نياز دارد. زيرا خريد يك ميز جلسات آماده از بازار ميتواند ريسك بزرگي باشد . با خريد سفارشي يك ميز جلسات ميتوانيد هم ابعاد دلخواه خود را داشته باشيد و هم طرح مورد پسندتان را انتخاب كنيد . در مورد رنگ ام دي اف ها هم دستتان باز است و ميتوانيد رنگهايي را انتخاب نماييد كه همخواني مناسبي با دكوراسيون اداري اتاق جلسات داشته باشند .معمولا ميزهاي بزرگ كنفرانس كه تعداد نفراتي كه پشت آن مينشينند بيشتر از 12 نفر هستند را ميتوان در زمره ميزهاي كنفرانس سفارشي تلقي كرد . عمده انتخاب مشتريان در مورد ميز كنفرانس سفارشي ميز يو شكل ميباشد . البته باز هم با توجه به فضاي محيط اداري بعضي ها از ميز دايره اي و بعضي ها هم علاوه بر ميز يو شكل از دو خط موازي در كناره هاي آن براي جاي دادن افراد بيشتر در اتاق جلسه استفاده ميكنند . ساخت ميز سفارشي كنفرانس نياز به تخصص دارد . مبلمان اداري يكتا با اجراي بيش از چهل پروژه ساخت ميز سفارشي كنفرانس در شركتها و ادارات صاحب نام اين تضمين را به شما خريداران محترم ميدهد كه به راحتي ايده خود را بتوانيد با استفاده از نظرات طراحان خبره و حرفه اي ما اجرايي نمائيد .

ميز كنفرانس اداري

ميز كنفرانس

ميز كنفرانس مدرن

ميز كنفرانس مدرن ، همانطور كه از نامش پيداست از تكنولوژي روز استفاده مي كند . در اين نوع ميز جلسات سعي شده تا از تكنولوژي بي سيم استفاده شود و يا با قرار دادن درگاههاي مناسب بر روي ميز براي كابلهاي سيستمهاي صوتي و تصويري ،كمترين ميزان كابل و سيم در دست و پاي افراد حاضر در جلسات باشد . همچنين با داكت كشيهاي مناسب در زير ميز ، سعي شده تا مسير كابلهاي شبكه و سيمهاي برق از زير پاي افراد رد نشوند ، تا دست و پاگير نباشند . جنس ميز هاي مدرن جلسات با بقيه ميزها فرق ندارد . ولي اگر شما بدنبال يك ميز كنفرانس لوكس هستيد ميتوانيد بجاي ام دي اف از سنگ گرانيت يا شيشه و فلز استفاده كنيد.

يادتان باشد شيشه خيلي سريع كثيف ميشود .بنابراين اگر جلسات طولاني با پذيرايي هاي مكرر در اتاق جلسات داريد بهتر است از اين نوع مواد اوليه براي ميز جلسات خود استفاده نكنيد ما همان ام دي اف يا چوب رابه شما پيشنهاد ميدهيم .مبل اداري معمولا جايگاهي در اتاق جلسات ندارد.

ميز كنفرانس اداري

ميز كنفرانس

طرحهاي مختلف ميز كنفرانس

ميزهاي كنفرانس نيز به مانند ساير ميزهاي اداري بسته به سليقه طراحان و روند تكنولوژي داراي اشكال و طرحهاي مختلفي ميباشند .از جمله معروفترين طرحهاي ميز اداري كنفرانس ميتوان به موارد زير اشاره نمود

ميز جلسات مربع شكل

ميز جلسات مستطيل شكل

ميز جلسات دايره شكل

ميز جلسات يو شكل

ميز جلسات با شكل خاص

ميز جلسات بيضي شكل

طرح ميز بايد با دكوراسيون اتاق همخواني و سازگاري داشته باشد تا علاوه بر استفاده بهينه از فضا ، بتواند تاثير مثبت نيز در ذهن افراد شركت كننده در جلسه نيز بگذارد .

ميز كنفرانس اداري

ميز كنفرانس

علاوه بر نوع شكل و طرح اين ميز ، عامل ديگري كه در انتخاب آن مهم است و خريداران عمدتا در خريد اين ميز اداري به آن اشاره ميكنند تعداد نفراتي است كه ميتوانند پشت آن بنشينند .بعنوان مثال :

ميز اداري كنفرانس چهار نفره

ميز اداري كنفرانس 8نفره

ميز اداري  كنفرانس دوازده نفره

ميز 46 نفره كنفرانس

ميز 76نفره كنفرانس و….

البته الزامي به زوج بودن تعداد نفرات نيست در بعضي از ميزهاي يو شكل كنفرانس يك نفر در بالاي ميز بعنوان رئيس جلسه مي نشيند و اين باعث مي شود تا تعداد نفرات فرد گردد . بنابراين اگر شنيديد كسي بدنبال ميز كنفرانس 23 نفره است تعجب نكنيد .

ميز كنفرانس اداري

ميز كنفرانس

نتيجه نهايي در مورد ميز كنفرانس اداري :

خريد و انتخاب ميز اداري كنفرانس يك كار تخصصي است بنابراين اگر تمايل داريد تا از كنفرانس سفارشي براي اتاق جلسات خود استفاده كنيد حتما با كارشناسان فروش شركت مبلمان اداري يكتا با شماره 02144620086 تماس حاصل نماييد ما از لحظه اندازه گيري و طراحي تا اتمام نصب محصول در كنار شما خواهيم بود .

ميز كنفرانس اداري

ميز كنفرانس

ميز كنفرانس :

اصلي ترين محصول در يك اتاق كنفرانس ميز اداري كنفرانس ميباشد . اين ميز هم تزئيين بخش اتاق جلسات بوده و هم كاربردي ضروري دارد .
ميز كنفرانس
البته ميز كنفرانس را نميتوان فقط محدود به اتاق جلسات كرد هر جائيكه نياز باشد يك مذاكره و گفتگوي موثر صورت پذيرد در آنجا از ميز كنفرانس استفاده ميشود نظير اتاق اكثر مديران و سرپرستان اصلي شركت .
ميز كنفرانس
در اتاق مديران ما به دو شكل با ميز كنفرانس مواجه هستيم ابتدا ميز كنفرانس با ميز مديريت كه به يكديگر متصل ميباشند و بنوعي بهم چسبيده هستند . در اين نوع ميز مديريت با كنفرانس ، بيشتر مدير تمايل دارد در پشت ميز خود بعنوان رئيس جلسه قرار بگيرد و همزمان با صحبت با اعضاي حاضر در جلسه ، حتي بعضي اوقات نيم نگاهي هم به مونيتور خود داشته باشد . ولي در اتاقهايي كه ميز كنفرانس در يك گوشه از اتاق و بصورت جدا از ميز مديريت ميباشد اين فكر بيشتر قوت ميگيرد كه مدير دوست داردتمام تمركز خود را برروي موضوع جلسه بگذارد علاوه بر آن نمايانگر احترامي ميباشد كه مدير به اعضا شركت كننده در جلسه نيز ميگذارد .
ميز كنفرانسالبته در بعضي مواقع واقعا يكي بودن ميز مديريت و كنفرانس فقط بدليل كمبود فضاي اداري نيز ميتواند باشد . در بعضي از سازمانها نيز در بحث مبلمان اداري از يك ميز كنفرانس مشترك در هر دپارتمان براي جمع بندي مسائل فني وجود دارد كه بسته به فضاي موجود ميتواند چهارنفره يا ميز كنفرانس شش يا هشت نفره نيز باشد .عمده كاربرد ميز كنفرانس بشرح زير ميباشد :برگزاري همايش‎‌‌ها و جلسات-جلسات گروهي و تيمي در داخل شركت-انجام مذاكرات و انعقاد قرارداد با ساير شركت‌‌‌ها

اتاق كنفرانسميز كنفرانس:

اين اتاق نامش خيلي خاص است . بنوعي محل گردآمدن همكاران و گرفتن تصميم هاي مهم يا آناليز اطلاعات با يكديگر است .در اتاق كنفرانس چيزي كه مهم است آسايش و راحتي افراد براي تمركز برروي مورد جلسه ميباشد و البته بايد مطالب جلسه در خيلي مواقع سري بماند در اين جور مواقع بايد ديوارهاي اتاق كنفرانس ايزوله باشند . ميز كنفرانس اتاق جلسات بايد راحت باشد و البته ارتباطات افراد را تسهيل كند .صندلي هاييكه در اتاق كنفرانس بكار ميروند بايد با كيفيت و مرغوب باشند .صندلي كنفرانس بايد با فرض اينكه يكنفر ممكن است ساعتها روي آن بدون حركت بنشيند طراحي و توليد شوند و بهيچ عنوان عضلات پا يا كمر افراد شركت كننده در جلسه را خسته و آسيب پذير نكنند .

با توجه به اينكه چقدر جلسات با كارفرما و مشتريانتان و يا نمايندگيهايتان خواهيد داشت و چه مقدار جلسات داخلي يكي از بهترين اتاقهايتان را در سازمانتان به اينكار اختصاص دهيد .اگر بيشتر مهمانان و شركت كنندگان شما خارج از شركت ميباشند بهتر است اتاق كنفرانس در طبقه اي باشد كه تراكم كارمندان در آن كمتر باشد و رفت وآمد كمتري آنجا صورت گيرد.
 ميز كنفرانس

طراحي ميز كنفرانس:

شايد يكي از مهمترين موارديكه در بحث مبلمان اداري مطرح است بحث طراحي ميز كنفرانس ميباشد . معمولا طراحي ميز كنفرانس بصورت سفارشي انجام ميپذيرد .و خيلي به اندازه و طول و عرض اتاق جلسات وابسته است. در محيطهايي كه طول و عرض مناسبي دارند ميز كنفرانس يو شكل ميشود گذاشت و البته در كنار آن ميزپذيرايي نيز ميتوان قرارداد .ولي در اتاقهايي كه كوچكتر هستند از ميزهاي عمدتا مستطيل شكل استفاده ميگردد كه براي زيبا كردن ميز كنفرانس در ابتدا و انتهاي آن نيز هلال قرار ميدهند . در زمان طراحي ميز كنفرانس در نظر گرفتن درب ورودي و همچنين نقطه اي كه رئيس جلسه مينشيند اهميت خاصي دارد . همچنين بايد پنجره ها و محل قرار گيري آنها در ديوارها را هم بخاطر بحث نور پردازي در نظر گرفت . اگر در اتاق جلسات از ويدئو پروژكتور نيز استفاده ميگردد اين مورد را به طراح ميز كنفرانس خود گوشزد بايد كرد . صندليهاي كنفرانس و فاصله آنها از ديوار و بخصوص از يكديگر را در زمان برآورد فضاي مورد نياز فراموش نكنيد.
ميز كنفرانس

قيمت ميز كنفرانس :

قيمت ميز كنفرانس به چند عامل مهم بستگي دارد عامل اول اينكه اين ميز كنفرانس چند نفره است و بعبارتي چند نفر قرار است پشت اين ميز اداري بنشينند ؟ دوم طرح ظاهري خود ميز كنفرانس است .آيا ميز كنفرانس يو شكل ميخواهيد يا ميز كنفرانس مستطيل شكل .طرح خيلي در قيمت تاثير گزار است .عامل بعدي جنس ميز كنفرانس است آيا شما ميزكنفرانس ميخواهيد كه صفحه آن از كورين و پايه هاي آن فلزي باشد يقينا اين ميز قيمتش با ميز كنفرانس شيشه اي با پايه هاي ام دي اف تفاوت خواهد داشت .
 

انواع ميز كنفرانس :

ميز كنفرانس را چند نوع ميتوان طبقه بندي كرد .طبقه بندي اول برمبناي تعداد نفرات شركت كننده در جلسات است بنابراين ما بدين صورت طبقه بندي ميكنيم :

ميز كنفرانس دو نفره
ميز كنفرانس چهار نفره
ميز كنفرانس هشت نفره
ميز كنفرانس ده نفره
ميز كنفرانس دوازده نفره
و تا ميز كنفرانس بيست نفره و بالاتر

طبقه بندي بعدي ميز كنفرانس بر مبناي جنس ميز كنفرانس است كه بصورت زير ميباشد:

ميز كنفرانس چوبي
ميز كنفرانس ام دي اف
ميز كنفرانس شيشه اي
ميز كنفرانس با كورين

طبقه بندي ديگر ميتواند بسته به كاربرد ميز كنفرانس باشد بعنوان مثال

ميز كنفرانس با پذيرايي
ميز كنفرانس بدون فضاي پذيرايي
ميز كنفرانس با طرحهاي سفارشي

طبقه بندي بعدي ميز كنفرانس ميتواند برمبناي شكل آن باشد بعنوان مثال :

ميز كنفرانس يو شكل

ميز كنفرانس مستطيل شكل

ميز كنفرانس متصل به ميز مديريت

ميز كنفرانس بيضي شكل

ميز كنفرانس دايره اي شكل

كيفيت ميز كنفرانس :

كيفيت ميز كنفرانس چيزي جداي از ساير ميزهاي اداري نيست ولي در بحث ميز كنفرانس طراحي و كيفيت طراحي حرف اول را ميزند اگر در زمان طراحي فاصله بين افراد بدرستي ديده نشود ممكن است موقع نشستن در پشت ميز كنفرانس افراد بقدري بهم نزديك شوند كه معذب شوند يا آن تعداد صندلي كه براي ميز مربوطه در نظر گرفته شده است اصلا دور ميز چيده نشود بنابراين ايبتدا طراحي اولويت دارد و بعد مثل همه جا كيفيت مواد اوليه و مهمتر ين چيز بحث نصب اين ميز اداري در اتاق كنفرانس ميباشد .

ميز  كنفرانس مدرن :

بحث مدرن بودن فقط در ميز كنفرانس مطرح نيست بلكه ميتواند در ساير ميزها هم باشد اما آنچه كه ميز كنفرانس را مهمتر ميكند بحث ارتباطات در عصر مدرن است الان با توسعه تكنولوژي بي سيم ميزهاي كنفرانس مدرن هم زيباتر طراحي ميشوند و هم راحتتر توليد ميشوند .
 

محصولات ميز كنفرانس مبلمان اداري :

ميزهاي كنفرانس  آدينا ،در اندازه ها ي مختلف 2نفره (ميزكنفرانس  متصل به ميز مديريت ) ، ميزهاي چهار نفره كنفرانس ، شش نفره كنفرانس ، هشت نفره كنفرانس و همين طور تا تعداد بيشتر و بنا به نياز مشتري و همچنين محيط كار مشتري ميباشند.عمده ميزهاي كنفرانس طراحي وو توليد شده در مبلمان اداري آدينا ، بصورت سفارشي و براي سالنهاي جلسات بوده است . ميزكنفرانس(ميز كنفرانس و مديريت) بسته به درخواست مشتريان ميتواند مجهز به تجهيزات صوتي و تصويري نيزگردد . تنوع رنگ و طرح در انواع ميز كنفرانس مدرن و كلاسيك ، آدينا به اندازه اي است كه حتي مشكل پسندترين مشتريان را نيز راضي مينمايد.ميز كنفرانس مناسب معمولا در اشكال هندسي متفاوت نظير مربع,مستطيلي , بيضي و گرد طراحي و توليد ميشود ,ارتفاع استاندارد ميز كنفرانس ازز سطح زمين 72 تا 82 سانتيمتر  مي باشد بسته به نظر مشتري  , حداقل فضاي مورد نياز يك نفر براي نشستن دور ميز كنفرانس  استاندارد بستگي به صندلي هاي كنفرانس دارد ولي در طراحي استاندارد ميز كنفرانس فاصله 60 تا 80 سانتيمتربراي هر نفر لحاظ مي شود .

انواع ميز كنفرانس شيك و لوكس توليدي در آدينا عبارتند از :

ميز كنفرانس دونفره (متصل به ميز مديريت) نظير:
ميز كنفرانس ADINA410C،ميز كنفرانس ADINA450C ]

ميز كنفرانس چهارنفره نظير :
ميز كنفرانس ADINA550C،ميز كنفرانسADINA650C، ميز كنفرانس ADINA800C ]

ميز كنفرانس شش نفره نظير:
ميز كنفرانس ADINA820C

ميز كنفرانس هشت نفره نظير:
ميز كنفرانس طبيعت ، ميز كنفرانس ADINA810C ]

ميز كنفرانس ده نفره نظير :
ميز كنفرانس ADINA840C

ميز كنفرانس سفارشي :
ميز كنفرانس دوازده نفره ، ميز كنفرانس بيست و چهار نفره ، ميز كنفرانس سي و شش نفره ،

 ميز كنفرانس هفتاد وشش نفره ]

ميز كنفرانس مدرن نظير :
ميز كنفرانس مدرن A1و ميز كنفرانس مدرن A2 ]

 براي مشاوره با كارشناسان ما با شماره 02144620089 تماس بگيريد.

 با يكبار خريد از مبلمان اداري آدينا ،همراه هميشگي ما خواهيد بود .

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

امروز بچه هاي تحريريه شركت مبلمان اداري آدينا تصميم دارند تا با شما خوانندگان عزيز در مورد موضوع طراحي اتاق كنفرانس مواردي را به اشتراك بگذارند.

يكي از فضاهاي مهم و با اهميت در داخل هر شركت، اتاق كنفرانس آن به حساب مي آيد.

به دليل برگزاري جلسات و سمينارهاي مهم شركت و هماهنگي با شركت هاي ديگر براي همكاري و يا فروش محصولات، داشتن يك طراحي اصولي و مناسب به همراه امكانات مورد نياز براي تك تك افراد شركت كننده در اين فضا، از اهميت زيادي برخوردار است.

بيشتر بخوانيد ” توصيه هايي براي داشتن اتاق كنفرانس بهتر ”

در دفاتر تجاري كوچك، اتاق هاي كنفرانس معمولا چندين كاربرد دارند.

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

از برگزاري جلسات كوچك گرفته تا جشن ها و مناسبت ها و نيز جلسات ويدئو كنفرانس كه تمام اعضاي شركت را كه در مكان هاي ديگر هستند با يكديگر مرتبط مي كند.

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

شما ممكن است افرادي در خارج از شركت را براي شركت در كنفرانس دعوت كنيد.

در هر صورت طراحي و دكور اتاق كنفرانس از اهميت ويژه اي برخوردار است و نگرش افراد نسبت به شركت تان را تغيير مي دهد.

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

اگر اتاق كنفرانس تان، اتاقي كوچك است اما مي خواهيد تصوير مناسبي از شركت شما ارائه دهد بايد از طراحي هاي خاص و رنگ هاي خيره كننده اي بهره ببريد البته اين رنگ ها و طراحي ها نبايد به گونه اي باشد كه توجه شركت كنندگان در جلسه را آنقدر به خود جلب كند كه از هدف اصلي كنفرانس باز بمانند.

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

بيشتر بخوانيد “ آيا ميز كنفرانس شيشه‌اي مناسب سازمان‌ها و ادارات است؟ ”

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

طراحي ميز و صندلي ها معمولا در اينگونه مكان ها به شيوه سنتي است.

در اين مطلب قصد داريم درباره معيارهاي داشتن يك اتاق كنفرانس استاندارد صحبت كنيم.

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

همه ما مي دانيم كه اتاق كنفرانس، اتاقي با ظاهر كاملا رسمي است كه در آن جلسات و نشست هاي كاري برگزار مي شود، بنابراين فضاي چنين اتاقي كه قرار است در آن صحبت هاي رسمي و مهم كاري انجام شود، بايد به گونه اي طراحي شود كه تمركز افراد را به مسائل حاشيه اي منحرف نكند.

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

براي طراحي اين فضا چندين نكته مهم و اصولي بايد رعايت شود كه در اين بخش به مهم ترين آن ها اشاره خواهيم كرد.

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

ويژگي هاي يك اتاق كنفرانس استاندارد

طراحي يك اتاق كنفرانس استاندارد بايد به گونه اي باشد كه براي برگزاري جلسات طولاني مدت خسته كننده نباشد و فضاي باز كافي داشته باشد تا حاضرين احساس مطلوب و راحتي در طول حضور در نشست كاري داشته باشند.

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

يك اتاق كنفرانس استاندارد بايد داراي ديوارهايي با عايق مناسب صدا به خصوص در شركت هاي شلوغ و پر رفت و آمد باشد تا در حين جلسه تمركز افراد به هم نخورد.

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

بيشتر بخوانيد ” تاملي در باب ميز و صندلي كنفرانس|چرا صندلي اداري كنفرانس مهم است؟ ”

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

ابعاد يك اتاق كنفرانس

ابعاد اتاق از اصلي ترين عامل تعيين كننده و تاثير گذار محسوب مي شود.

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

طراحي اتاق كنفرانس بسته به ميزان فضاي موجود مي تواند متفاوت باشد و طرح متناسب براي آن بايد به صورتي باشد كه بتواند تمام قواعد و اصول رفت و آمد و نشستن افراد به صورت استاندارد و رعايت شده باشد تا بدين صورت مزاحمتي براي ديگر افراد شركت كننده در اين بخش ايجاد نشود.

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

از انواع مبل اداري آدينا ديدن كنيد.

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

هر چه اتاق كنفرانس بزرگ تر باشد، دست طراحان داخلي براي استفاده از مبلمان اداري بزرگتر و قرار دادن امكانات بيشتر در اين فضاها بازتر خواهد شد.

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

بهره وري در اتاق كنفرانس

قبل از طراحي و ساخت يك اتاق كنفرانس، بايد در نظر گرفت كه چه فناوري و تكنولوژي را براي استفاده در نظر گرفته ايد.

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

بدون شك در يك اتاق كنفرانس كوچك، سيستم صوتي و تصويري بزرگ و يا مانيتور و ميكروفون ممكن است نياز نباشد ولي با افزايش تعداد شركت كننده ها براي ايجاد نظم بيشتر و به رخ كشيدن وجه شركت، وجود همچين امكاناتي براي نمايش دادن تصاوير و يا گفتگوي مناسب و قابل شنيدن براي ساير حضار بسيار با اهميت است.

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

بيشتر بخوانيد “ 6 عامل مهم در طراحي اتاق كنفرانس و ميز اداري كنفرانس ”

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

محل قرارگيري هر كدام از اين تجهيزات و فاصله آن ها از يكديگر براي رعايت كردن استاندارها و همچنين استفاده از تجهيزات با كيفيت و حرفه اي براي بالا بردن سطح دوام همچنين فضاهايي، براي هر شركتي بسيار با اهميت است.

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

طراحي اتاق كنفرانس بهتر است به گونه اي باشد كه افراد دسترسي هاي لازم را در اختيار داشته باشند.

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

به عنوان مثال براي استفاده از لپ تاپ، پرينتر و فكس نيازي به خروج از سالن نداشته باشند.

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

سيستم كنفرانس صوتي، ميكروفون كنفرانس و در واقع تمام تجهيزات سالن كنفرانس مي تواند به گونه اي طراحي شود كه قابليت جابجايي را نيز دارا باشد. مي توان در اين زمينه از سيستم هاي كنفرانس بي سيم بهره برد.

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

همچنين مي توان از اسمارت بردها يا تخته هاي الكترونيكي براي انتقال مفاهيم و اطلاعات بهره مند شد.

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

سبك اتاق كنفرانس

براي طراحي اتاق كنفرانس سبك هاي متفاوتي وجود دارد.

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

رايج ترين ميز كنفرانس مستطيل شكل است با صندلي هايي كه در چهار طرف آن قرار مي گيرد ولي با توجه به ابعاد فضا و تعداد شركت كننده در اين فضا، مي توان از فرم يو شكل و يا طرح هاي دوار براي ميز كنفرانس استفاده نمود.

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

بيشتر بخوانيد ” طراحي مناسب اتاق كنفرانس ”

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

شما همچنين مي توانيد از فرم ميزهاي كلاس درس كه معمولا در هتل ها هم استفاده مي شود بهره ببريد، ميزهايي به شكل مستطيل هاي كوچك كه زاويه ديد شركت كنندگان در جلسه به سمت سخنران است. ۲ يا ۳ نفر دور هر ميز مي نشينند و اين نكته باعث مي شود شركت كنندگان به راحتي اتاق را ترك كرده و دوباره به اتاق برگردند.

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

جنس ميز مخصوص كنفرانس يكي ديگر از مهم ترين نكاتي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد ميز هاي كنفرانس را بهتر است از بين مدل ها با كيفيت و جنس عالي انتخاب كنيد.

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

مدل ميز چوبي و ام دي اف كنفرانس از مناسب ترين مدل ميز ها براي اتاق هاي كنفرانس و گفتگو هستند و علاوه بر اين مدل ميز هاي ام دي اف و چوبي مي توانند باعث زيباتر به نظر رسيدن دكوراسيون اتاق مديريت و اتاق كنفرانس شوند.

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

طراحي سيستم كنفرانس در اينگونه شرايط بسيار جالب و مورد توجه خواهد بود.

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

تهيه يك بوفه و يخچال كوچك در اتاق كنفرانس اين امكان را فراهم مي كند كه افراد به نوشيدني و اسنك طي برگزاري جلسه دسترسي داشته باشند. در كنار ميكروفون كنفرانس مي توان مكان كوچكي براي قرار دادن ظروف و ليوان تعبيه كرد.

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

بيشتر بخوانيد ” ابعاد استاندارد ميز كنفرانس چقدر است ؟ 

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

نورپردازي

اتاق كنفرانس بايد روشن باشد تا حاضرين بتوانند همديگر را به راحتي مشاهده كنند ولي اين را نيز بايد در نظر گرفت كه در صورت لزوم بايد از شدت روشنايي هاي طبيعي و مصنوعي ايجاد شده كاسته شود تا بدين صورت امكان استفاده از مانيتورها و يا صفحات نمايشگر، براي حضار فراهم شود.

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

به همين دليل طراحان داخلي ترجيح مي دهند تا با استفاده از نورپردازي هاي متفاوت كنترل شدت روشنايي اين فضاها را در دست بگيرند.

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

وجود پنجره و استفاده از نور خورشيد، يك امتياز براي هر فضاي داخلي محسوب مي شود ولي براي سالن كنفرانس، استفاده از سيستم هاي هوشمند براي افزودن و يا كاستن روشنايي طبيعي آن شديدا توصيه مي شود.

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

سيستم آكوستيك

يكي از عمده ترين تفاوت هاي اتاق كنفرانس با ديگر فضاي داخلي هر شركتي، وجود سر و صدا و ازدحام افراد است.

براي داشتن چنين فضايي، استفاده از كفپوش و متريال مناسب براي ديوارها در جهت جذب صدا و كاهش آلودگي صوتي بسيار حائز اهميت است.

بيشتر بخوانيد ” خريد ميز كنفرانس ”

بايدها و نبايدها در طراحي اتاق كنفرانس

استفاده از عايق هاي صوتي براي كاستن از آلودگي يكي از مواردي است كه بايد براي اين اتاق ها در نظر گرفت و وجود آن ها مي تواند در ابعاد فضا و ضخامت ديوارها تاثير بسيار بگذارد.