كانتر بانكي يا پيشخوان بانكي چيست و چه كاربردهايي دارد

۴ بازديد ۰ نظر

ميز كانتر بانكي

ميز كانتر بانكي به نوعي از كانتر هاي پيشخوان ميگويند كه كاربر و ارباب روجوع روبروي هم بتوانند كار خود را به راحتي انجام دهند . اين نوع ميز هاي پذيرش در بانك ها  و صرافي ها ، مراكز پيشخوان دولت و پليس +10 و ادارات و مجموعه هاي اين چنين مورد استفاده قرار مي گيرند . در ادامه نمونه هايي از ميز كانتر بانكي شركت مبلمان اداري يكتا را مشاهده ميكنيد .

 

كانتر بانكي

محيط ها و مراكزي كه مراجعين زيادي را در طول روز دارند بايد توجه داشته باشند كه يكي از راه هاي جذب مشتري و حفظ ارباب رجوع ، اهميت دادن به آرامش و تكريم آن ها است . مبلمان اداري يكي از همين راه ها است . استفاده از مبلمان اداري و دكوراسيون اداري خوب و چينش مناسب مي تواند هم شما را بين مشتريان معتبر و مناسب جلوه دهد و هم مي تواند كارايي محيط را براي شما بالا ببرد . در اين مراكزي كه تراكم جمعيت بالا است طبيعتا ميزان كار متفاوت است و بهتر است از فضا به صورت ساماندهي شده استفاده شود كه باعث تنگ خلقي كسي در آن جا نباشد . و كارشناس مربوطه بتواند در بهترين شرايط كار خود را پيش ببرد .

كانتر بانكي

 

به اين ترتيب اين محيط هايي مثل بانك ها و مراكز خدمات دولتي و …  بايد به اين نكات توجه كافي را داشته باشند و پيشخوان ها و صندلي هاي مناسبي را براي مشتريان خود در نظر بگيرند . در ادامه به بررسي ويژگي هاي لازم براي يك ميز كانتر بانكي يا پيشخوان بانكي مي پردازيم .

« مشاهده كاتالو گ ميز كانتر »

 

 

پيشخوان اداري بانك و ميز پذيرش

به طور كلي ميز كانتر بانكي و ميزهاي پذيرش و اطلاعات و … به دو دسته اصلي ايستاده و نشسته تقسيم بندي مي‌شوند. بسته به مدت زمان طول كشيدن كار مشتريان و يا شرايط محيط موجود و … كارفرما ميز كانتر مد نظر خود را سفارش مي‌دهد .

معمولا با افزايش خدمات بانكي اخيرا بانك‌ها ميز پيشخوان نشسته را بر مدل‌هاي ايستاده ترجيح مي دهند. به اين منظور مشتري مي‌تواند تمام طول مدتي كه منتظر انجام خدمات درخواستي خود است، مقابل كارشناس مربوط بنشيند. در مراكزي مثل اطلاعات مجموعه ها مراكز بيمارستاني و تفريحي ، كه كار مراجعين اغلب در زمان كوتاهي انجام مي‌شود، ميز هاي كانتر ايستاده بيشتر ديده مي‌شود .

صرف نظر از ميزان بودجه براي خريد مبلمان اداري ، انتخاب بين اين دو مدل وابسته به نوع فعاليت و مدت زماني كه ارائه خدمات به مشتري طول مي‌كشد، دارد. بنابراين برخي از مراكز و مجموعه‌ها، كانترهاي ايستاده را براي مشتريان انتخاب مي‌كنند و برخي ديگر مدل‌هاي اصطلاحا نشسته .

 

 « مشاهده كاتالوگ  ميز منشي »

ويژگي كانترها و ميزهاي پيشخوان

در هر دو مدل كانترهاي نشسته و ايستاده ويژگي ها و نكاتي وجود دارد كه بايد در هنگام سفارش و ثبت خريد مدنظر قرار بگيرد

ارتفاع

در انتخاب ميز كانتر باكي  و ميز پذيرش كه مشتريان قرار است در حالت ايستاده كار خود را پيگيري كنند، در درجه اول بايد به ارتفاع آن توجه داشته باشيم . ارتفاع كانتر بانكي و ميز پذيرش بايد در حدي باشد كه مراجعه كننده چه با قد بلند و چه با قد كوتاه در هنگام مراجعه به آن بتواند راحت ايستاده ، جريان كاري خود را دنبال كندبراي برقراري ارتباط مناسب بين كارشناس و ارباب رجوع نيز اين ارتفاع بسيار مهم است چرا كه اگر ميز كانتر بانكي زياد بلند يا زياد كوتاه باشد امكان اين برقراي ارتباط به بهترين شكل ممكن نيست . 

ارتفاع بيشتر از يك متر و بيست سانت براي كانترها و ميز پذيرش باعث ايجاد “نقطه‌ي كور” مي شود و مراجعه‌كننده در ديد نيست. بنابراين تعامل كارمند و مشتريان با مشكل روبه‌ رو مي‌شود. مراجعه‌كنندگان ممكن است در روند انجام كار خود لازم باشد فرمي را پر كند و يا مواردي را امضا كند. بنابراين ارتفاع مناسب بازهم اهميت خود را در اينجا نشان مي‌دهد .

براي ميزهاي كانتر نشسته نيز ارتفاع اهميت دارد و براساس نوع فعاليت ها بايد ارتفاع استاندارد درنظر گرفته شود

 

«  مشاهده كاتالوگ ميز كنفرانس »

قرارگيري تجهيزات و سيستم‌ها

مورد بعد كه بايد در مورد ارتفاع كانتر در نظر بگيريم ، قرارگيري مانيتور و سيستم روي ميز است. ابعاد و ارتفاع طبيعتا بايد جوري درنظر گرفته شود كه بتوان به راحتي بر روي آن يك مانيتور قرار داد. به طوري كه كارمند به آن اشراف كامل داشته باشد و حري شخصي را حفظ كند . 

درنظرگرفتن زيبايي و آراستگي روي كانتر

زيبايي ظاهري كار و مرتب بودن وسايلي كه روي ميز چيده مي‌شود نيز بايد درنظر گرفته شود. يكي از مواردي كه نامرتب بودنش به چشم مي آيد قرارگيري سيم‌هاي سيستم هاي كامپيوتري ، تلفن و ساير وسايل الكترونيكي است كه روي ميز قرار دارند . بنابراين بايد به سيم‌كشي تجهيزات و سيستم‌ها نيز توجه  كافي داشت. به طوري كه در صورت جانمايي هريك از تجهيزات، مرتب و منظم بودن روي ميز از ديد مشتري نيز حتما درنظر گرفته شود .

از نظر زيبايي نيز بهتر است در طراحي ميزهاي كانتر المان‌هايي مثل رنگ، لوگو و … درنظر گرفته شود. به اين ترتيب وقتي مشتري وارد مجموعه مي‌شود، زيبايي را ميبيند و لوگوي شما نيز به چشم ميخورد . اين امر در تثبيت نام برند شما در خاطر مراجعين بسيار تاثير گذار است ..

براي طراحي يك ميز كانتر بانكي زيبا و شكيل، بايد بدانيد كه مي‌خواهيد چه تاثيري بر مشتري بگذاريد .  صرفا قرار است مشتري با يك ميز معمولي مواجه شود و يا قرار است در بدو ورود با ديدن ميزهاي پيشخوان از زيبايي هاي محيط شگفت زده شود؟

 

«  مشاهده كاتالوگ ميز مديريت »

در طراحي از نظر زيبايي شناختي لازم است به اين نكات توجه كنيد

مي‌خواهيد شكل ميز كانتر و ميز پذيرش چگونه باشد؟ صاف ، منحني و مستقيم، مخروطي و يا تركيبي از شكل هاي مختلف؟ علاوه بر سليقه شما به شكل كلي، بايد به فضايي كه داريد توجه داشته باشيد . چرا بايد به محيط توجه داشته باشيد ؟  ممكن است يك طرح از نظر زيبايي و ظاهر مورد پسند شما قرار بگيرد ، اما در فضايي كه داريد امكان اجراي آن وجود نداشته باشد و يا در آن ابعاد زيبا جلوه نكند

در وهله بعدي به اين موضوع فكر كنيد كه چه چيزهايي را مي‌خواهيد به آن اضافه كنيد ؟ آيا مي‌خواهيد قسمتي از ميز كانتر بانكي شما بلندتر باشد؟ و يا سطح رويي آن بلندتر باشد؟ قسمتي از آن تورفتگي داشته باشد و يا يكپارچه طراحي شود؟ نور و يا طرح گرافيكي روي ميز به كار گرفته شود  شايد حتي يا لوگويي كه پشت آن نور روشن شده است مي خواهيد .

هريك از اين  مواردي كه مطرح شد مي‌تواند جلوه و زيبايي خاص خود را داشته باشند. بنابراين برحسب اينكه اين كانترها قرار است در كجاي مجموعه قرار بگيرند و چقدر مي‌توان براي آن هزينه كرد، از بين اين موارد مي‌توان انتخاب هاي متنوعي را داشت .

«  مشاهده كاتالوگ پارتيشن اداري »

از طرفي بايد به دوام كار نيز توجه داشت. براي شعبه يك بانك مهم است جنس ميزها دوام كافي را داشته باشند. ظاهر ميز هاي كانتر بانكي را با روكش ها و رنگ ها و طراحي هاي جذاب كارشناسان مبلمان اداري يكتا مي توان به بهترين شكل در آورد اما دوام و استحكام ميز هاي كانتر بانكي چگونه است ؟ ما در شركت مبلمان اداري يكتا به هيچ عنوان از كيفيت كار خود كم نميكنيم تا رضايت مشتريانمان را در حد بالا نگه داريم . دوام و استحكام ميز پيشخوان بانكي بسيار پر اهميت است چرا كه مدت زمان طولاني كاربران متعددي از آن ها استفاده مي كنند . نحوه طراحي و توليد اين ميز هاي اداري به گونه اي است كه بيشترين استحكام را در برابر ضربات و فشار ها داشته باشند . .

اين نوع ميز هاي كانتر به كانتر بانكي مشهور اند ، اما از آن ها در مراكز ارائه خدمات دولتي و صرافي ها نيز استفاده ميشود . ميز پيشخوان صرافي هم مانند ميز هاي بانكي داراي دو مدل ايستاده و نشسته مي باشند .

مشاهده وب سايت مبلمان اداري آدينا 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.