كردانزا چيست ؟ و چه تفاوتهايي با ساير كتابخانه هاي اداري و مديريتي دارد ؟

۴ بازديد ۰ نظر

 

 

ما در اين مقاله سعي داريم شما را با تعريف كردانزا، ابعاد استاندارد كردانزا ، انواع مدلهاي كردانزا و همچنين قيمت فروش كردانزا آشنا كنيم. اين مقاله را براي كساني كه هنوز براي خريد كردانزا تصميم نگرفته اند توصيه ميكنيم ؛ در ادامه با مبلمان اداري آدينا همراه باشيد.

قبل از شروع اجازه بدهيد كه يك مشكل رايج را حل كنيم ! اصلا كردنزا 

 

چيست ؟ بعضي آنرا ميز كناري مي دانند ؛ بعضي ديگر مي گويند همان ميز كارگزاري يا بوفه است و بعضي هم گمان مي كنند چيزي شبيه به كنسول است. اما اگر بخواهيم يك تعريف دقيق در حوزه ي دكوراسيون اداري از آن ارائه دهيم ، كردنزا يك ميز كناري يا يك كابينت در بسته مخصوص نگهداري پرونده ها ، كاغذ ها و وسايل مربوط به دفتر شما است . كردنزا (كه به آن كتابخانه كوچك اداري هم گفته مي شود ) به طور معمول ، هم ارتفاع با ميز مديريت است و نوع اين كتابخانه ي اداري هم با دكوراسيون دفتر شما هماهنگ است . به شما پيشنهاد مي كنيم كه براي مشاهده و خريد كردنزا و كتابخانه ي كوچك اداري سري به مبلمان اداري آدينا بزنيد !

  • ابعاد كردنزا :

 

  طول كردنزا به طور معمول بلند است و البته صاف است و زير آن پر از فضاهايي است كه مي توانيد در آن وسايل خود را جايگذاري و نگهداري كنيد . البته مي توانيد يك كتابخانه مديريتي هم روي كردنزا اضافه كنيد كه كاربرد آن بيشتر شود و يك كتابخانه ي بزرگ و شيك در اختيار داشته باشيد ! مبلمان اداري آدينا مي تواند بنا به نياز مشتريان عزيز ، قفسه يا طبقاتي را روي كردنزا قرار دهد تا يك كتابخانه ي اداري مدرن كه با سليقه ي شما شخصي سازي شده در اختيار داشته باشيد !

 

  • ريشه و تاريخچه ي كلمه ي كردنزا چيست ؟

 

 واژه ي كردنزا كه امروزه براي ميز هاي اداري به كار مي رود ، ريشه اي لاتين دارد كه از كلمه ي Credentia به معني اعتماد و باورداشتن گرفته شده است . شايد اين كلمه در نگاه اول شما را بسيار شگفت زده كند ؛ اما اگر تاريخچه ي كردانزا را بدانيد ، بهتر متوجه اين كلمه خواهيد شد ! در اوايل قرن شانزدهم ميلادي ميزي وجود داشت كه روي آن غذاهاي مختلف قرار مي گرفت تا پيش خدمت ها، سمي بودن غذا ها را روي آن امتحان كنند. پس از گذشت زمان ، اين ميز در يك اتاق مجزا جاي گرفت و كم كم جاي خود را به عنوان يكي از اجزاي اصلي دربار و كاخ شاهان پيدا كرد . البته كه هرچه زمان گذشت ، ساختار كردنزا ها پيچيده تر شدند و درواقع جزئي جدا نشدني از دكوراسيون اداري و مبلمان اداري شدند !

 

  • تفاوت ميز كردانزا با ميز كناري و بوفه چيست ؟

 ( كتابخانه كوتاه اداري - مدل آيتان )

 

اگر بخواهيم روراست باشيم ، هركدام از اين اجزا يعني كردنزا ، ميز كناري و بوفه شايد تا چندسال پيش جداي از هم به شمار مي آمدند اما اكنون ، مكمل هم به شمار مي روند و تقريبا معناي يكساني دارند . اگر به يك كابينت فروشي يا يك فروشگاه مبلمان اداري سر بزنيد اين مسئله را حس خواهيد كرد !

البته كه نوع كاربري و نحوه استفاده و قرارگيري كردانزا و ميز كناري و بوفه ، در دكوراسيون منزل و دكوراسيون اداري از يكديگر متمايز اند. براي مثال از بوفه بيشتر در منزل استفاده مي شود درحاليكه كردنزا بعنوان بخش كوچكي از مبلمان اداري و دكوراسيون دفتر ها به شمار مي رود .

 

 كردنزا ( كتابخانه كوچك اداري ) آدينا – مدل كا – 440 - ام

 

 

  • ويژگي هاي كردنزا را بشناسيد !

 

 

  يك كردنزا در واقع ميزي بلند است كه ارتفاع كمي دارد و براي نگهداري وسايل اداري شما مورد استفاده قرار مي گيرد . كردنزا به طور معمول ، داراي پايه هاي كوتاه و يك سطح صاف مثل ميز است و زير اين سطح هم كشوهاي متعددي تعبيه مي شود . بعضي از انواع كردنزا ، يك كتابخانه ي مديريتي هم دارد كه روي آن تعبيه مي شود ؛ اين نوع از كتابخانه هاي اداري ، بيشتر در دفتر كار و با عنوان كردنزاي مديريتي استفاده مي شوند كه ظاهري ساده و شكيل به دفتر شما مي دهند !

 

 

 (كتابخانه كوتاه اداري – مدل كارا )

 

  • كاربرد كردنزا چيست ؟

 

 كردنزا در دفتر كار و منزل مي تواند به كار برود . البته به شكل معمول ، در منزل در اتاق پذيرايي قرار مي گيرد و در آن وسايل مربوط به پذيرايي ميهمان ها نگهداري مي شود ؛ گرچه مي توان در اتاق هاي خانوادگي ديگر هم اين كتابخانه ي شيك را مورد استفاده قرار داد .

از همه ي اين ها كه بگذريم ، واقعيت اين است كه كردنزا در محيط هاي اداري و دفترها ، به منظور نگهداري از سندها و پرونده ها و ساير چيز هاي از اين قبيل استفاده مي شود . كردنزا در واقع نوعي ويژگي مدولار بودن دارد ! يعني يك بخش اصلي دارد كه ميتوان بنابه سليقه ي مشتري بخش هاي ديگري به آن اضافه كرد و آنرا مطابق نياز مشتري كاملا شخصي سازي كرد ! از بخش هاي جانبي كه مي توان به يك كردنزا اضافه كرد اين بخش ها را نام مي بريم : كابينت – قفسه – كشو و ... اين بخش ها براي اداراتي كه مشغله ي زيادي دارند و نياز به نگهداري منظم پرونده هاي مربوط به ارباب رجوع دارند ، بسيار كاربردي است .

كردنزا (كتابخانه كوچك ) - مدل آذين

 

 

  • چرا از كردنزا استفاده كنيم ؟

اگر بخواهيم روراست باشيم ، كردنزا يا همان كتابخانه ي كوتاه اداري ، يكي از پركاربردترين و بهترين اجزاي دكوراسيون و مبلمان ، در منزل و در دفتركار است . شايد بپرسيد چرا ؟ پس با ما همراه باشيد !

1) در منزل :

 

كردنزا مي تواند يك جايگزين عالي براي ميز تلويزيون در خانه ي شما باشد ! اين كتابخانه كوتاه مي تواند به جاي ميز تلويزيون شما باشد كه روي آن تلويزيونتان را قرار دهيد و در كشوهاي زير اين ميز ، سي دي ها و كنترل هاي تلوزيزون و اقلامي از اين دست را قرار دهيد يا حتي با سليقه ي خودتان بعضي از اين قفسه ها را با وسايل تزئيني پر كنيد .

 

2) در دفتر كار و محيط هاي اداري:

 

در محيط هاي اداري و دكوراسيون دفتر ها ، كردنزا كاربرد شگفت انگيزي دارد ! تفاوتي نمي كند كه از آن براي چه بخشي از اداره ي خود استفاده مي كنيد ، اين ميز اداري مي تواند بسيار كاربردي باشد ! براي مثال در اتاق هاي مديران اين ميز مي تواند باعث نظم بيشتر اتاق شود . اگر كمي خلاقيت هم چاشني دكوراسيونتان كنيد  ، مي توانيد كاربرد هاي ديگري هم براي اين كتابخانه ي همه كاره پيدا كنيد ! مثلا مي توانيد از آن در كنار ميز كنفرانس خود بعنوان ميزي براي پذيرايي از ميهمان هاي خود استفاده كنيد . بعنوان كاربرد خلاقانه اي ديگر، مي توانيد اين ميز را در اتاق انتظار خود قرار دهيد و روي آن و در قفسه هاي آن ، مجلات و خواندني هاي خود را قرار دهيد . اين كاربرد براي دكوراسيون مطب ها و دفترهايي كه ارباب رجوع زيادي دارند بسيار مفيد خواهد بود .

 

 

 

كردنزاي اداري - مدل رويا 

 

  • كردنزا براي مديران !

يك كتابخانه ي شكيل اداري در محيط دفتر شما مي تواند تاثير بسزايي روي مخاطب و مشتريان شما بگذارد ! در روانشناسي محيط هاي اداري ، يكي از اجزاي مهمي كه در ديد اول به چشم مخاطب مي آيد ، كتابخانه ي دفتر شما است. مشخص است كه كتابخانه ي اداري كه در دفتر مدير قرار مي گيرد ، بايد بسيار متفاوت و شيك باشد . پس انتخاب يك كردنزاي مديريتي بسيار حائز اهميت است !

 

 

 

 

يك نمونه كردنزاي مديريتي مدولار ( كه اجزاي جانبي به كردنزا متصل شده اند ) - مدل كا - 124 

 

قصد خريد كردنزا داريد ؟

 

 

اگر درباره ي كردنزا و كاربرد آن در محيط كاري شما ، هرگونه سوال يا نياز به هرگونه مشاوره اي داريد ، كافي است با ما تماس بگيريد ! همكاران ما در مبلمان اداري آدينا منتظر پاسخگويي به سوالات شما عزيزان هستند !

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.