اهميت انتخاب ميز اداري مناسب در دكوراسيون اداري دفتر شما

۴ بازديد ۰ نظر

انتخاب ميز اداري و مبلمان اداري براي طراحي و دكوراسيون داخلي يك شركت بسيار مهم مي‌باشد چرا كه انتخاب صحيح مبلمان و ميز اداري تاثير فوق العاده اي در شيك و خاص بودن محل كار شما خواهد داشت

و باعث جلب توجه افرادي كه به اداره شما مي‌آيند مي‌ شود و در نتيجه تاثير مثبت بر كار شما و افزايش بازده اداره‌ خواهد داشت.

بيشتر بخوانيد :كردنزا يا كتابخانه مديريتي چيست ؟ 7 نكته كه بايد درباره ي كردنزا بدانيد !

 

 

در اين مقاله تيم تحريريه مبلمان اداري آدينا سعي دارد تا شما را با مناسب ترين ميز اداري مخصوص محل كار آشنا كند تا يك انتخاب صحيح و فوق حرفه‌اي داشته باشيد.

 

براي مطالعه بيشتر شما :كانتر بانكي يا پيشخوان بانكي چيست و چه كاربردهايي دارد

 

 

اهميت استفاده از ميز اداري مناسب و تاثير آن

طراحي و دكوراسيون قسمت هاي مختلف اداره يك امر بسيار ضروري است كه در آن از انواع مبلمان و ميز‌هاي اداري استفاده مي‌شودتا فضا را به يك فضاي شيك تبديل كند

. انتخاب ميز اداري مناسب كارمندان و ميز اتاق مديريت بايد مطابق فضاي اداره باشد.

 

 

 

 

 

انتخاب متريال ميز اداري

ميز‌هاي اداري مي توانند نشان دهنده كلاس كاري، اعتبار شركت و ميزان تجربه كار ‌باشند. بنابراين بايد در ساخت آن از بهترين متريال و مواد استفاده كرد. جنس ميز‌ اداري معمولا از چرم، فلز، چوب، ام دي اف و شيشه مي‌باشد كه اين ميز ها بايد داراي ويژگي هاي زير باشند:

در محيط هاي مختلف مانند بيمارستان ها، رستوران ها، مدارس و فرودگاه ها نيز از ميز‌هاي اداري استفاده مي‌شود كه اين ميزها علاوه بر راحتي بر روحيه‌ كاري افراد نيز تاثير مي‌گذارد و لذت كار كردن را براي آنها چندين برابر مي‌كند.

حتما بخوانيد:پارتيشن اداري مدرن و انواع مدلهاي پارتيشن مدرن اداري در مبلمان و دكوراسيون اداري

 

داراي دوام و استحكام بالا
راحتي در هنگام كار
ظاهر آراسته، مناسب و زيبا
شستشوي راحت

 

انتخاب ابعاد، رنگ و طرح مناسب ميز اداري

ميز‌هاي اداري داراي ابعاد مختلفي هستند و شامل ميز‌هاي اداري كوچك، متوسط و بزرگ مي‌باشند كه براي هر قسمت از اداره بايد متناسب با ابعاد آن محل تهيه شوند. براي مثال ميز مديريت بايد داراي ابعاد بزرگ باشد تا تمامي وسايل،فايل ها و پوشه ها درون كشو و كمدهاي آن قرار گيرد و فضاي كافي براي گذاشتن وسايل شخصي مانند كامپيوتر، آرم شركت و كاتالوگ ها را داشته باشد.

همچنين در تهيه ميز اداري بايد به ارتفاع آن نيز توجه كرد تا خيلي بلند يا كوتاه نباشد. همچنين توجه به رنگ ميزهاي اداري و انتخاب رنگ مناسب بسيار مهم مي‌باشد زيرا فضا را به فضايي آرامش بخش تبديل مي‌كند و شدت خستگي افراد را كاهش مي‌دهد. به طور كلي ميزهايي با رنگ تيره از كلاس كاري بالاتري برخوردار هستند

 

خريد ميز اداري

براي تهيه ميز اداري مناسب بايد به دكوراسيون اداري  و فضاي شركت خود توجه داشته باشيد و ميز را متناسب با آن انتخاب كنيد. همچنين بايد توجه كنيد كه ميز را براي چه كاري مي‌خواهيد استفاده كنيد.

 

 

 مثلا براي ‌انجام كارهاي كامپيوتري بهتر است ميز مخصوص كارهاي كامپيوتري را انتخاب كنيد تا مطمئن باشيد اين ميز فضاي كافي براي قرار گرفتن كامپيوتر و ديگر وسايل جانبي آن را دارد. 

 

 براي انجام كار‌هاي دفتري بايد ميزي را خريداري كنيد كه فضاي آن داراي بيشترين سطح باشد تا كاغذها و كتاب هاي خود را به صورت مرتب بر روي آن قرار دهيد و براي انجام تركيب كار‌هاي دفتري و كامپيوتري بايد ميزي را خريداري كنيد كه اِل شكل باشد تا فضا براي تمام كارها فراهم باشد. 

 

 براي تهيه ميز اداري مي‌‌توانيد از متخصصان طراحي و دكوراسيون داخلي نيز كمك بگيريد تا شما را براي انتخاب بهترين ميز ياري كنند. 

 

اهميت انتخاب ميز اداري مناسب در محيط كار 

يكي از اصلي ترين و مهم ترين آيتم ها در دكوراسيون اداري، ميزهاي اداري مي باشند. انتخاب ميز اداري تضمين آرامش، كارايي كاركنان و زيبايي محيط كار مي باشد. در انتخاب يك ميز اداري اولين موردي كه بايد مدنظر قرار بگيرد آرامش و راحتي پرسنل است زيرا كارمندان مدت زمان زيادي را پشت اين ميزها مي گذرانند، يك ميز اداري مناسب مي تواند بازده كاركنان را به ميزان زيادي افزايش دهد.

 

به دليل هزينه بر بودن تعويض ميز اداري يا ميز دفتر كار بايد در ابتدا به دقت انتخاب شوند تا نيازي به تغيير آن ها نباشد. ميزهاي اداري بايد متناسب با شغل هر فرد انتخاب شوند و بايد به اين موضوع دقت شود كه آيا افراد با ارباب رجوع در ارتباط هستند يا خير. كساني كه با كامپيوتر كار مي كنند بايد فضاي مناسب براي كيبورد و كيس در اختيار داشته باشند. ميزهاي اداري بايد از جنس مرغوب انتخاب شوند تا موس به راحتي بتواند برروي آن جابه جا شود.

 

 

 

ميز كار اداري بايد به گونه اي طراحي شوند كه ارتفاع آن ها مناسب باشد تا پرسنل از نشستن طولاني مدت برروي آن ها احساس خستگي نكنند. ارتفاع آن بايد طوري باشد كه با قرار گرفتن پشت ميز ساعدها به طور افقي قرار گيرند و آرنج ها در امتداد ميز قرار گيرد. ميزهاي ارگونوميك معمولا ارتفاعي برابر 75 سانتي متر از كف زمين دارند و همچنين فضاي مناسبي براي قرار گيري پاها در زير ميز دارند. 

 

در حقيقت هيچ يك از كاركنان و پرسنل شركت فعاليت هايشان را بدون وجود ميزهاي اداري نمي توانند انجام دهند. ميزها جهت نگهداري سيستم هاي كامپيوتري، فايل ها، كاغذها و پوشه هاي استفاده مي شوند.

 

اين ميزها بايد به گونه اي قرار داده شوند كه افراد مافوق به راحتي بتوانند كار كارمندانشان را كنترل نمايند. ميزها بايد به گونه اي باشند كه هر كارمند بتواند وسايلي را كه در طول روز نياز دارد را روي آن قرار دهد و حتي در بعضي مواقع نياز است كه ميز داراي چند كشور براي وسايل موردنياز هر شخص باشد.

 

انواع ميز اداري 

انواع مختلفي از ميز دفتر كار اداري در بازار موجود هستند كه عبارتند از:

 

 

ميزهاي كامپيوتري

كه معمولاً براي كار با كامپيوتر استفاده مي شوند. خصوصيت اصلي اين ميزها قسمت قابل تنظيم آن ها است كه معمولاً در قسمت پايه ها و كيبورد هستند. داراي محل مناسب براي قرار دادن كيس و كيبورد و بلندگو مي باشد.

 

 

ميزهاي ال شكل

هدف اصلي اين ميزها استفاده حداكثر از فضا مي باشد. از اين ميزها در بخش هاي مختلف يك محيط كار مي توان استفاده كرد اما معمولا در قسمت پذيرش استفاده مي شود.

 

ميزهاي يو شكل

اين ميزها همانطور كه از نامشان پيداست به شكل يو (انگليسي) مي باشند. براي مشاغل چند منظوره از اين ميزها استفاده مي شود. 

ميز اداري يكي از مهم ترين تجهيزات در هر مكان اداري محسوب مي شود كه تاثير زيادي در طراحي دكوراسيون داخلي اداري دارد بنابراين بهتر است در هنگام انتخاب طرح و رنگ ميزهاي اداري حساسيت لازم را به خرج دهيد.

مدل ميز اداري با جديدترين طرح هاي مد سال

اگر ميزهاي اداري بدرستي انتخاب شوند طرح و مدل آن ها به نوعي تضمين آرامش و زيبايي و كارآيي دكوراسيون اداري شركت است.

مدل ميزهاي اداري شيك و كاربردي                                 

با توجه به اينكه كارمندان بيشتر وقت خود را پشت ميز مي گذارنند به همين دليل فراهم آوردن ميز و صندلي اداري مناسب براي آن ها از اهميت زيادي برخودار است.

 

 


ميزهاي اداري همچنين در دو سبك كلاسيك و مدرن طراحي مي شوند كه امروزه مدل ميزهاي اداري مدرن توجه اغلب افراد را به سمت خود جلب كرده اند و اگر دكوراسيون داخلي اداري به صورت كلاسيك طراحي شده است بهتر است ميزهاي اداري كلاسيك را براي فضاي اداري و شركت ها انتخاب كنيد.

سايز ميز اداري يكي ديگر از نكاتي است كه بايد مورد توجه قرار بگيرد در صورتي كه فضاي اداري كوچك است بهتر است مدل ميز را از بين طرح هاي كشودار انتخاب نماييد تا بتوانيد فضايي مناسب را براي نگهداري وسايل و اسناد فراهم آوريد. براي فضاي اداري بزرگ مي توانيد از مدل هاي متنوع ميزهاي اداري با طراحي كاربردي استفاده كنيد.

چيدمان ميز و مبلمان اداري يكي ديگر از عواملي هستند كه در طراحي دكوراسيون داخلي اداري تاثير قابل توجهي دارند. ميزهاي اداري را بهتر است در مكاني قرار دهيد كه از ميزان نور مناسبي برخودار است.

رنگ ميز و مبلمان اداري از مهم ترين نكاتي است كه بايد به آن توجه اي ويژه اي داشت.

ميزهاي پذيرش

اين ميزها براي قسمت پذيرش كه معمولا با ارباب رجوع در ارتباط هستند استفاده مي شوند. ميز پذيرش براي اينكه اثرخوبي بر ارباب رجوع داشته باشند، در انواع متنوعي طراحي شده اند.

 

ارتفاع ميز براي مكان هاي اداري نيز بايد گونه اي باشد كه به راحتي بتوانيد صندلي را در پشت آن تعبيه كنيد و علاوه بر اين در هنگام انجام فعاليت هاي روزانه كارمندان احساس راحتي بيشتري داشته باشند.

 

در اين مطلب تصاويري از انواع مدل ميز اداري با طراحي شيك و زيبا را در اختيار شما همراهان عزيز و گرامي قرار داده ايم كه اميدواريم از مشاهده اين مدل ها نهايت لذت را ببريد. در صورت تمايل مي توانيد براي مشاهده انواع مدل مبلمان و ميزهاي اداري به بخش مبلمان اداري مراجعه كنيد.


ميزهاي اداري بايد به گونه اي انتخاب شوند كه كاربردي تر باشند و با توجه به اينكه در طراحي دكوراسيون هاي اداري قرار نيست به صورت مداوم تغيير دكوراسيون دهيد بنابراين بهتر است ميز اداري را از بين جنس هاي بادوام و مرغوب انتخاب نماييد.

 

 

در ادامه توجه شما را به چند مدل ميز اداري جلب مي كنيم كه اميدواريم اين مدل ها با سليقه شما همخواني و مطابقت داشته باشند و بتوانيد از بين آن ها ميز شيك و جذابي را براي فضاي اداري و شركت ها انتخاب نماييد.

 


در ساخت ميزهاي اداري از جنس هاي مختلف نظير ام دي اف و چوب و شيشه و … استفاده مي شود كه هر يك از اين طرح ها زيبايي و جذابيت خاص خودشان را دارند و شما مي توانيد با توجه به طرح ساير وسايل موجود در دكوراسيون اداري طرح و رنگ و جنس ميزهاي اداري را انتخاب نماييد

. ميزهاي اداري همچنين در انواع طرح هاي مختلف نظير ميز كنفرانس، ميز پيشخوان و ميز مديريت و … موجود هستند كه انتخاب هر يك از اين مدل ها به نياز شما بستگي دارد.

 

ميز اداري اولين چيزي است كه هنگام ورود جلب توجه مي‌كند و بر روحيه‌ كارمندان و ارباب رجوع تاثير مي‌گذارد. همچنين اين ميز‌ها بايد داراي كيفيت بالا و طرح هاي مناسب باشند زيرا در ميزان اعتبار شركت و موفقيت آن تاثيرگذار هستند.

 

در هنگام انتخاب رنگ ميزهاي اداري بهتر است به رنگ ساير وسايل موجود در دكوراسيون اداري توجه كنيد همچنين رنگ ميزهاي اداري بايد به گونه اي انتخاب شود كه افراد از نشستن طولاني مدت در پشت اين ميزها خسته و كسل نشوند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.